کشف سیارات نامرئی معلق به اندازه زمین در فضا

© Fotolia / Sdecoretکشف سیارات نامرئی معلق به اندازه زمین در فضا
کشف سیارات نامرئی معلق به اندازه زمین در فضا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
ستاره شناسان شواهد جدیدی را برای سیارات سرکش کشف کرده اند که به جای چرخش به دور ستاره های اصلی آنها، آزادانه در فضا پرواز می کنند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society، ستاره شناسان چهار سیاره جدید پیدا کردند که جرم آنها قابل مقایسه با جرم سیارات سنگی مشابه زمین است. اما این اجرام اسمانی معلق در فضا هستند.

 زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
نقش انسان در گرمایش زمین ثابت شد

محققان داده های به دست آمده در سال 2016 را طی مأموریت دو ماهه K2 تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، که ستاره ها را در منطقه 3.7 درجه برآمدگی (جزll بیضوی روشن مرکزی) کهکشان مشاهده کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. ستاره شناسان هنگامی که یک جسم نامرئی نور ستاره های پس زمینه و کهکشان را کشف کردند، در حالی که به طور همزمان روشنایی آنها را افزایش می دهد، در این میان 27 سیگنال میکرو لنز گذرا پیدا کردند. مدت زمان روشنایی انها از یک ساعت تا 10 روز متغیر بود.

سیگنال های کوتاه با سیگنال های طولانی تر همراه نیستند، که می تواند نشان دهنده وجود یک ستاره اصلی باشد. بنابراین تمامی این اطلاعات به سیاره هایی که پرواز معلق دارند اشاره کنند. چنین اجسامی ممکن است در ابتدا در ابر سیاره ای شکل گرفته باشند قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه سیارات سنگین تر دیگر به فضا پرتاب شوند.

اگرچه تلسکوپ کپلر ابزار خوبی برای مشاهده ریزنمایش در یک زمینه متراکم از اشیا در مرکز کهکشان نیست، محققان از نرم افزار جدید برای پردازش داده های نورسنجی استفاده کردند، که به این ترتیب هم می توان رویدادهای شناخته شده ریزنمایش و هم اجرام آسمانی جدید را تشخیص داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала