نکات لازم برای خرید اقساطی خودرو

© AFP 2023 / Tobias Schwarzنکات لازم برای خرید اقساطی خودرو
نکات لازم برای خرید اقساطی خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
فروش اقساطی خودرو در پی گران شدن بی‌رویه خودرو در بازار ایران و همزمان با مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و وضعیت نامناسب معیشتی مردم در حال حاضر طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است و از پدیده‌هایی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر رشد و گسترش چشمگیری پیدا نموده است.

زیرا در حال حاضر تورم موجود در اقتصاد ایران، پایین آمدن سطح رفاه با وجود افزایش قیمت‌‌ها و ثابت ماندن درآمدها باعث شده بسیاری از افراد قید خودرودار شدن را بزنند  و باور نمی‌کنند روزی برسد که بتوانند به خودروی مورد نظر خود دست پیدا کنند و یا اگر هم تصمیم به خرید داشته باشند، به مراکزی رو می‌آورند که خدمات فروش خودرو قسطی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در این مقاله سعی شده تا در مورد فروش اقساطی خودرو و نکات لازم برای خرید قسطی خودرو به متقاضان این نوع خرید ارائه شود. پس اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که تصمیم به خرید قسطی خودرو دارید حتما تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.

خدمات فروش اقساطی خودرو در ایران

همانطور که در مقدمه عنوان شد، دلیل گسترش فروش اقساطی خودرو در ایران را می‌توان به وضعیت اقتصادی این روزها و بودجه اندک خانواده‌ها و افراد برای خرید نقدی خودرو مرتبط دانست. اما در مقابل با توجه به همه این شرایط، کارخانه‌های خودروسازی ایران که پیش از این از منابعی بودند که مردم برای ماشین‌دار شدن به طور قسطی به آن‌ها رو می‌آوردند، فروش اقساطی خودرو را از دستور کار خود خارج نموده و از طرف دیگر بانک‌ها هم دیگر برای فروش خودرو به صورت قسطی تسهیلاتی ارائه نمی‌دهند. بدعهدی شرکت‌های سودجو و بدسابقه لیزینگی نیز منابع و اعتماد مردم را برای مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو محدود نموده است. اما با همه این محدودیت‌ها برای خرید خودرو چه به صورت نقدی و چه خرید اقساطی، هنوز مراکز و شرکت‌های منصفی وجود دارند که اقدام به فروش اقساطی خودرو می‌نمایند که افراد با مراجعه به آن‌ها می‌توانند صاحب خودرو شوند.

در همین راستا باید مطرح نمود که فروش اقساطی خودرو در بازار خودرو فقط محدود به خودروهای نو نیست و در رابطه با خودروهای دست دوم نیز صادق است. در همین راستا بسیاری از نمایشگاه‌های اتومبیل در این زمینه فعال هستند و به مشتریان و متقاضیان خدمات رسانی می‌کنند. از طرفی افراد می‌توانند خود به صورت مستقیم وارد معامله با فروشنده و صاحب خودرو شده و خودروی مورد نظر خود را به صورت اقساطی و بدون واسطه خریداری نمایند که در همین راستا بسیاری از سایت‌های اینترنتی و برنامه‌های موبایلی بستر این کار را فراهم نموده و افراد در مدت زمان بسیار کوتاهی خودروی خود را با شرایط مورد نظر ثبت کرده و در معرض دید عموم قرار می‌دهند و در مقابل افراد متقاضی نیز در مدت زمان کوتاه، انبوهی از آگهی خودرو را مشاهده کرده و بازه انتخاب بیشتری در اختیار خواهند داشت.

هنگام مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خاص بودن بازار خودرو و با ظرافت همراه بودن خرید خودرو در ایران بر کسی پوشیده نیست. در این راستا افرادی که می‌خواهند خودروی جدید خریداری نمایند و یا برای ارتقای مدل ماشین خود نسبت به خرید خودروی جدید اقدام کنند، با سختی‌هایی مواجه خواهند شد که تنها راه چاره‌اش، مراجعه به مراکز فروش اقساطی ایران خودرو می‌باشد. در این بین  اگر خرید خودرو به دور از دقت به نکات مهم و رعایت ظرایف پر اهمیت صورت بگیرد، می‌تواند تجربه تلخی را برای افراد با خود به همراه داشته باشد.

در همین راستا در ادامه گزارش سعی شده تا برای خرید مطمئن خودرو به صورت اقساطی نکاتی مطرح  شود که اگر هریک از این نکات مورد توجه قرار نگیرد، مشکلات فراوانی را برای خریدار در آینده به همراه خواهد داشت. این نکات عبارتند از:

-   تحویل فوری و آنی خودرو به خریدار

در طرح فروش اقساطی خودرو، خودروی خریداری شده، باید پس از دریافت مبلغ اولیه، به صورت فوری و آنی به مشتری خودرو تحویل داده شود و مجموعه فروش اقساطی خودرو باید این تعهد را به متقاضی بدهد، که خودرو با تأخیر تحویل خریدار داده نشود.

-  تحویل سند خودرو به نام خریدار

از آنجا که در خرید قسطی بخشی از قیمت خودرو که معمولا مبلغ قالب توجهی نیز می‌باشد، به صورت پیش قسط به فروشنده تحویل داده می‌شود، خریدار ضمن دریافت سندی معتبر بابت پرداخت خود از سوی فروشنده، جهت آسودگی خاطر خود از خرید خود باید از مجموعه طرف قرار داد این تعهد را بگیرد که همراه با تحویل خودرو، سند آن نیز به نام او ارائه شود تا دچار مشکلاتی همچون فروش یک خودرو به چندین نفر نشود.

-  همکاری با مجموعه‌ای با تجربه و سابقه درخشان

خریدار و متقاضی خرید خودرو اقساطی حتما جهت خرید خود باید به سراغ مجموعه‌هایی با سابقه درخشان و تجربه مؤثر در زمینه فروش اقساطی خودرو برود. مجموعه‌هایی که به‌واسطه حضور مدوام در بازار و کسب اعتبار در حوزه خرید و فروش خودرو هیچگاه حاضر نباشند نام و برند خود را به‌خاطر یک یا چند قرارداد فروش اقساطی خودرو زیر سؤال ببرند و متعهد به اجرای کامل تعهداتشان باشند. در این راستا متقاضی خرید خودرو باید درباره مجموعه فروش خودرو اقساطی تحقیقات و بررسی های لازم را به عمل آورد.

نکات لازم جهت خرید خودرو دست دوم

-  مراجعه به یک متخصص و تعمیرکار خبره جهت مطلع شدن از سلامت موتور خودرو، سیلندر، وضعیت رنگ و ... قبل از انعقاد قرارداد

-  خودداری از درج جملاتی مثل «خودرو به شکل و وضعیت فعلی معامله شده است » هنگام عقد قرارداد و قید نمودن عبارت «سالم و بی عیب بودن خودروی مورد معامله» در قرارداد

-  مشورت درباره نحوه قیمت گذاری و ارزش واقعی خودرو با چند فرد متخصص

-  مطابقت دادن سند خودرو با کارت شناسایی فروشنده قبل از معامله

-  قید نمودن تمامی جزئیات مربوط به چک‌های تقدیمی به فروشنده از جمله شماره و تاریخ پرداخت در زمان انعقاد قرارداد

در پایان باز هم باید متذکر شد که خریداری که قرار است طی یک فرآیندی به خرید اقساطی خودرو بپردازد باید توجه داشته باشد که طی مفاد قرار داد، قبل از پرداخت وجه مندرج، صاحب خودرو خواهد بود و سوئیچ خودرو باید به او تحویل داده شده و سند به نام او ثبت گردد و لازمه رسیدن به همه این اهداف مراجعه به مجموعه‌های معتبر و خوشنام و باسابقه در امر فروش اقساطی خودرو می‌باشد. بنابراین پیش از اینکه مدهوش تبلیغات خرید اقساطی خودرو با تحویل فوری در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی شوید، از اعتبار و سابقه مجموعه مورد نظری که طرح فروش اقساطی خودرو را ارائه داده است، اطمینان حاصل نمایید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала