خلق آثار هنری دیدنی با مواد منفجره +عکس

© AFP 2023 / Vincenzo Pintoخلق آثار هنری دیدنی با مواد منفجره
خلق آثار هنری دیدنی با مواد منفجره   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
اشتراک
یک هنرمند برزیلی با استفاده از مواد منفجره آثاری منحصر به فرد خیابانی خلق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر خلق اثر هنری با استفاده از مواد منفجره مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

هنر خیابانی اشکال و انواع مختلفی دارد از میان هنرمندان آثار الکساندر فارتو، ملقب به ویل (Vhils)، بسیار هیجان‌انگیز و خلاقانه هستند. ویلز هنرمند برزیلی در ۱۵ سال گذشته، با تکنیکی خاص و منحصر به‌ فرد، توانسته است هنردوستان را در سراسر جهان شیفته خود کند.
وی به جای پاشیدن رنگ یا چسباندن پوستر به ساختمان‌های شهر، از خود سازه‌ برای هنرآفرینی استفاده می‌کند و در طول خلق آثار خود، از نیشتر و اسکنه گرفته تا مته، چکش و حتی مواد منفجره برای کنده‌کاری چهره‌های واقع‌گرایانه تصویر بومیان و مردمان به حاشیه رانده شده روی دیوارهایی که در حال تخریب شدن هستند استفاده می‌کند. ویلز، در آخرین پروژه خود که پایان دوره صنعتی (The End of the Industrial Era) نام دارد، ساختمان‌های فرسوده‌ی زادگاهش در پرتغال را به عنوان بوم جدید خود برگزید و از مواد منفجره برای به تصویر کشیدن چهره یک مرد بومی روی ساختمان متروک استفاده کرد. این چهره که بر مبنای عکسی بایگانی شده از کارگر یک کارخانه تصویر شده بود، در اثر انفجار ظاهر شد اما بنایی که بوم آثارش بود در کسری از ثانیه فرو ریخت.
از زمان رونمایی نقاشی تا فرو ریختنش تنها دو ثانیه به طول انجامید. اما ویلز با زیرکی و استفاده از یک دوربین فیلمبرداری نسل جدید با سرعت شاتر دو هزار فریم بر ثانیه موفق به ثبت همزمان این صحنه از چند زاویه گردید. ویلز به واسطه این ویدئو توانست اثر هنری ناپایدار خود را جاودانه و ماندگار کند.
تعدادی از کاربران ذوق این هنرمند برزیلی را ستودنی خواندند. تعدادی از کاربران نیز عنوان می‌کنند درک کردن یک هنرمند کاری بسیار دشوار است. برخی از کاربران هم به آزاد اندیشی این هنرمند اشاره کرده و جمعی دیگر معتقدند هنر او به زیبایی شهر کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала