توصیه‌هایی برای رزرو تورهای محبوب داخلی و خارجی

© AFP 2023 / Atta Kenareتوصیه‌هایی برای رزرو تورهای محبوب داخلی و خارجی
توصیه‌هایی برای رزرو تورهای محبوب داخلی و خارجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2021
اشتراک
در 2 سال اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و اعمال قوانین سخت‌گیرانه تردد و سفر در کشورهای مختلف، تقاضا برای رزرو تورهای خارجی، خصوصاً تور استانبول به شدت کاهش یافته است. اما این تنها دلیل افت فروش در این تورها نیست.

افزایش قیمت ارز، مهم‌ترین دلیل گرانی تور استانبول

با افزایش افسار گسیخته قیمت ارز در چند سال اخیر، قیمت ریالی تورهای پرفروش خارجی نظیر تور استانبول به حدی افزایش یافت که عملاً بخش عمده‌ای از متقاضیان تور توانایی خرید آن را از دست دادند. در مقابل اقبال به گردشگری داخلی رشد چشمگیری داشته، به عبارت دیگر بخشی از تقاضا برای تورهای خارجی به سمت مقاصد گردشگری داخلی هدایت شده است.

چرا تور استانبول محبوبیت سابق را ندارد؟

تا همین چند سال پیش، تور استانبول یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان تورهای خارجی بود. مقصدی به صرفه و محبوب که به گروه کثیری از اقشار متوسط جامعه امکان می‌داد با هزینه‌ای معقول به یک کشور اروپایی سفر کنند. هر چند در حال حاضر هم تور استانبول یکی از ارزان‌ترین تورهای خارجی است، با این حال هزینه رزرو تور برای بسیاری از افراد، حتی از قشر متوسط جامعه سنگین است.

تور کیش همیشه پرطرفدار

تور کیش در ایام کرونا هم پرطرفدار است. حتی افزایش شدید قیمت‌ها، تأثیر چندانی در میزان استقبال نداشت و تور کیش هنوز هم از محبوب‌ترین تورهای داخلی است. البته این افزایش شدید قیمت برای برخی از مشتریان سابق تور کیش چندان قابل توجیه نیست، آن‌ها ترجیح می‌دهند که این مبلغ اضافه را به گونه‌ای دیگری هزینه کنند و به سراغ تورهای ارزان‌تر داخلی بروند.

کیش یک مقصد زیبای گردشگری

کیش یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخلی است که هوای شبه استوایی در کنار ساحل شفاف و زیبای جزیره، جاذبه بالایی برای جذب گردشگر در تمام ایام سال را پدید آورده است.

تابستان کیش هم دیدنی است

اگرچه پیک سالانه سفر به این جزیره در دوران نوروز است، با این حال بسیاری ترجیح می‌دهند در فصل تابستان میهمان جزیره شوند. جزیره در تابستان خلوت‌تر است و قیمت‌ها نسبت به ایام شلوغ متعادل‌تر می‌شود. استفاده از امکانات ساحلی جزیره در روزهای بلند تابستان لذتی دو چندان دارد. دوچرخه سواری در ساعات غروب تابستان در مسیر ساحلی جزیره نیز از دیگر تفریحات پرطرفدار ورزشی در ایام تابستان است.

مارینا پارک، متفاوت‌ترین هتل ساحلی ایران

جاذبه‌های جزیره کیش کم نیستند. اما برای فصول گرم، استفاده از امکانات ساحلی جزیره را در اولویت قرار دهید. مارینا پارک کیش از جمله هتل‌هایی است که با امکانات متعدد تفریحی دریایی، می‌تواند ایام اقامت شما در کیش را به دورانی هیجان‌انگیز، با ثبت خاطراتی خوش مبدل کند که تا سال‌ها در یادتان باقی خواهد ماند.

غواصی یاد بگیرید

جزیره کیش یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای اخذ مدرک غواصی در داخل کشور است که می‌توانید با انتخاب یکی از سایت‌های معتبر در جزیره، نظیر سایت غواصی بیگ گورال و سایت غواصی سازه‌ها، آموزش لازم برای غواصی در آب‌های آزاد را طی کرده و مدرک بین‌المللی دریافت کنید.

افزایش قیمت تور مشهد با شیب ملایم

هرچند قیمت تور مشهد به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است. با این حال این افزایش به نسبت تغییرات قیمتی سایر تورها چندان محسوس نیست و روند ملایم‌تری را طی کرده است. مشتریان تور مشهد اغلب از زائران حرم امام رضا هستند و بیشتر در تعطیلات ملی و مذهبی به این شهر سفر می‌کنند. در این ایام به دلیل افزایش تقاضا، اکثر هتل‌ها قیمت‌های خود را با کمترین میزان تخفیف اعلام می‌کنند.

بهترین زمان سفر به مشهد

اگر می‌خواهید در بهترین زمان آب‌وهوایی به شهر مشهد سفر کنید، فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. تابستان مشهد خنک و معتدل است. روزها نه کوتاه و نه خیلی بلند است و در تمام ساعات روز می‌توانید بدون دغدغه از گرمای بیش از حد هوا به سطح شهر تردد کنید، یا به زیارت امام رضا بروید.

تور هوایی مشهد در تابستان به‌صرفه است

تور مشهد با هواپیما از تورهای زمینی گران‌تر است. اما سریع‌تر و کم دردسرتر از تور مشهد با اتوبوس و قطار است. در فصل تابستان البته بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی راهی مشهد شوند که همین امر باعث می‌شود تقاضا برای رزرو تور هوایی مشهد کنترل شود و نسبت به ایام پیک مسافرتی، امکان انتخاب بیشتری برای رزرو تور مشهد به‌صورت هوایی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала