بزرگترین ترسیم ذغالی پرتره جهان در کفه‌نمک‌ سیرجان +ویدئو

© REUTERS / SERGIO MORAESبزرگترین ترسیم ذغالی پرتره جهان در کفه‌نمک‌ سیرجان +ویدئو
بزرگترین ترسیم ذغالی پرتره جهان در کفه‌نمک‌ سیرجان +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
نقاشی ذغالی چهره لیونل مسی با استفاده از تکنولوژی نقشه‌برداری توسط جوان ایرانی ترسیم شد.

به گزارش اسپوتنیک، بزرگ‌ترین نقاشی ذغالی جهان، با استفاده از تکنولوژی نقشه‌برداری از چهره لیونل مسی، در کفه‌نمک سیرجان ترسیم شد. این پرتره ۲۰۰۰ مترمربعی لیونل مسی کار یک نقشه‌بردار ایرانی در دریاچه کفه‌نمک سیرجان است که مورد توجه حساب اینستاگرام فروشگاه رسمی مسی قرار گرفته و به مناسبت تولد مسی ویدئوی اجرای این پرتره را بازنشر کرده است.

ابوالفضل صادقی طراح این پرتره که آن را با آب ذغال اجرا کرده و ویدئوش را حدود ۲ ماه پیش در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.
کاربران ایرانی بسیار زیادی این هنرنمایی زیبا را تشویق می‌کنند و عنوان می‌کنند با تمام زحمتی که برای این پرتره کشیده شده است اما این کار چندان ارزشمند نیست چراکه کشور ایران کم قهرمان ندارد و بهتر بود به جای اینکه چهره مسی ترسیم می‌شد چهره پزشکان عزیزی که در راه خدمت به مردم جانشان را بر اثر کرونا از دست دادند ترسیم می‌شد.
جمعی از کاربران انتخاب ترسیم چهره لیونل مسی را تهاجم فرهنگی و نفوذ رسانه‌های غربی در جامعه ایرانی عنوان می‌کنند و از بسیاری از مفاخر علمی، ورزشی، هنری و اسطوره‌های ایرانی یاد می‌کنند.
این کاربران معتقدند طراح برای معروفیت ترسیم چهره مسی را انتخاب کرده است. جمع دیگری از کاربران با محکوم کردن این کار عنوان می‌کنند این اقدام به محیط زیست آسیب می‌زند و نباید این کار صورت می‌گرفت. اما در مقابل این گروه کاربرانی عنوان می‌کنند آب ذغال با محیط زیست سازگاری دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала