برج چینی آویزان در هوا + عکس

© Fotolia / Chungking چین
 چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
معمار برجسته ژاپنی برنده مسابقه طراحی چین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « mothership »، سو فوجیموتو، ((Sou Fujimoto  معمار ژاپنی برجی را طراحی کرده است که با پایه‌های فلزی در هوا معلق مانده است.

معمار برجسته ژاپنی پس از برگزاری مسابقه‌ای برای طراحی یک برج خاص در شنژن، منطقه‌ای از چین که اخیراً تحولات عظیم شهری و معماری را تجربه کرده است، یک برج شناور بزرگ طراحی کرد.

هدف فوجیموتو، از طراحی این برج، نشان دادن شکل جدید برج ها در قرن ۲۱ است و اینکه چگونه یک برج می‌تواند مانند برج ایفل جلب توجه کند.

این برج ۲۶۸ متر طول دارد و از ۹۹ قطعه جداگانه تشکیل شده است که در قسمت بالایی با یک صفحه افقی به هم متصل می‌شوند و پایه‌های آن هرچه به سمت زمین می‌آیند، کم‌عرض می‌شوند و به تدریج محو می‌شوند و این تصور را ایجاد می‌کنند که صفحه افقی برج در هوا شناور است.

​​عرشه بالای این برج برای نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان و مردم محلی به عنوان یک مرکز اجتماعی جذاب می‌توانند منظره‌های زیبایی از شهر و خلیج را از ارتفاع ۲۶۸ متری مشاهده کنند.

این برج به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر از فولاد، الیاف کربن، طناب کولار و بتن ساخته شده و دارای یک سیستم خرپای فولادی در محیطی با کابل‌های کششی از جنس کولار است که تعادل هسته‌ها را حفظ می‌کند. یک هسته متمرکز به عنوان پایه‌ای برای کل برج عمل می‌کند که با کابل‌های کششی دور خود که شبیه آب روان به پایین سرازیر شده‌اند، در کنار هم نگه داشته می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала