چرا وقتی رژیم لاغری می گیرید، بیشتر عصبانی می شوید؟

© Fotolia / Minerva Studioچرا وقتی رژیم لاغری می گیرید، بیشتر عصبانی می شوید؟
چرا وقتی رژیم لاغری می گیرید، بیشتر عصبانی می شوید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
یولیا چخونینا، متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که کمبود مواد غذایی در طول رژیم لاعری می تواند منجر به کاهش زمینه عاطفی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یولیا چخونینا متخصص تغذیه روس، بدخلقی، اضطراب، تحریک پذیری در طول رژیم می تواند نتیجه کمبود تریپتوفان باشد. یولیا چخونینا، محقق ارشد در مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژی معتقد است که این آمینو اسید برای سنتز سروتونین بدن ضروری است.

اشتباه شماره 1 در لاغری: گرسنگی باعث کاهش وزن نمی گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
اشتباه شماره 1 در لاغری: گرسنگی باعث کاهش وزن نمی شود

وی تصریح می کند: "اغلب سو تغذیه، به ویژه کمبود پروتئین، می تواند باعث تغییر در زمینه عاطفی، بدتر شدن روحیه، اضطراب و غیره شود. این امر ممکن است به این دلیل باشد که کمبود یکی از اسیدهای آمینه به نام تریپتوفان وجود دارد. یولیا چخونینا در مصاحبه ای توضیح داد: این ماده به عنوان یک پیش ماده در بدن ما برای سنتز سروتونین عمل می کند. با داشتن یک رژیم غذایی نامتعادل در 90٪ موارد ، یکی از عواقب آن کاهش زمینه عاطفی و هورمون خوشبختی است.

برای جلوگیری از مشکلات خلقی، این متخصص تغذیه توصیه می کند تعدادی از مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

وی در پایان این مقاله می گوید: "برای جلوگیری از خطر کمبود تریپتوفان، اطمینان از وجود منابع روزانه تریپتوفان در رژیم کاهش وزن شما بسیار مهم است. بیشتر تریپتوفان در خاویار قرمز و سیاه است، اما به دلایل مختلف این محصول نمی تواند در رژیم غذایی لاغری ما باشد. بهتر است آجیل، توفو و سایر محصولات سویا، و همچنین گوشت خرگوش، مرغ و بوقلمون بیشتر خورده شود".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала