اشتباه شماره 1 در لاغری: گرسنگی باعث کاهش وزن نمی شود

CC0 / DominikSchraudolf / اشتباه شماره 1 در لاغری: گرسنگی باعث کاهش وزن نمی گردد
اشتباه شماره 1 در لاغری: گرسنگی باعث کاهش وزن نمی گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
اشتراک
دانشمندان ثابت کرده اند که گرسنگی متناوب موثرترین راه برای کاهش وزن نیست. بهتراست کالری غذاهایتان را بشمارید.

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات جدید دانشمندان نشان داد که تأثیر وعده های غذایی صفر در ناشتا و دیگر وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند. طی تحقیقات جدید، دانشمندان دریافته اند که روش سنتی شمارش کالری روش مؤثرتری برای کاهش وزن است.

به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
به این شایعه غلط درباره لاغری توجه نکنید

 به تازگی، رژیم های غذایی که در اینترنت به طور گسترده ای منتشر شده است بر این اساس است که "برای چند روز" به طور متناوب غذا نخورند. تا امروز، اطلاعات محدودی در مورد اثر گرسنگی متناوب در مقابل رژیم های غذایی سنتی که هدف آنها کاهش کالری دریافتی است، وجود دارد. اما مطالعه جدید توسط گروهی از فیزیولوژیست های دانشگاه بات بریتانیا ثابت می کند که گرسنگی متناوب به کاهش وزن کمک نمی کند.  دانشمندان برای تحقیقات خود افراد را به سه گروه تقسیم کردند:

گروه 1: گرسنگی مداوم (در طول روز) را انجام می داند و روز بعد از آن 50% کمتر از حد معمول غذا خورد.

گروه 2: گرسنه نماند، اما میزان کالری دریافتی روزانه را 25% کاهش داد.

گروه 3: همچنین به گرسنگی متناوب پایبند بودند، اما روز بعد 100% کالری همیشگی خود را خورند.

 

شرکت کنندگان هر سه گروه در شروع مطالعه به طور متوسط ​​حدود 2000 تا 2500 کیلوکالری در روز مصرف می کننند. طی یک دوره سه هفته ای، دو گروه محدود کالری (1،2) این میزان را به طور متوسط ​​از 1500 تا 2000 کیلوکالری کاهش دادند.

در نتیجه، گروه 2 طی سه هفته 1.9 کیلوگرم وزن کم کرد، اسکن بدن نشان داد که این کاهش تقریباً به طور کامل با کاهش چربی بدن همراه است. گروه یک به میزان 1.6 کیلوگرم وزن کم کرد، اما تنها نیمی از این کاهش به دلیل کاهش چربی بدن بود، بقیه توده عضلانی بود. کاهش وزن در گروه 3 تقریباً اتفاق نیفتاد، زیرا تنها چند روز گرسنگی کشیدند و دوباره به روال معمول برگشتند.

پروفسیر جیمز بتس، رئیس این تحقیق، توضیح می دهد: "بسیاری از مردم معتقدند که رژیم گرسنگی به ویژه برای کاهش وزن مؤثر هستند، این رژیم ها دارای مزایای خاصی برای سلامتی متابولیک و سم زدایی هستند، حتی اگر وزن کم نمی کنید. اما گرسنگی متناوب یک رژیم جادویی نیست و نتایج آزمایش ما نشان می دهد که رژیم جدید با عنوان گرسنگی در مقایسه با رژیم های غذایی سنتی چیز خاص نیست. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала