آیا می دانید چرا دیگر لاغر نمی شوید؟

© Photo / Pixabayآیا می دانید چرا لاغر نمی شوید؟
آیا می دانید چرا لاغر نمی شوید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
دکتر و متخصص تغذیه در روسیه در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای شما دشوار است و هنگام کاهش وزن چه کاری را نباید انجام داد، 5 توصیه مهم برای شما دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آندری بابروفسکی متخصص تغذیه در انستیتوی دولتی سن پترزبورگ از پنج اشتباه معمولی نام برد که انسان هنگام تلاش برای رهایی از وزن اضافی مرتکب می شوند.

به گفته بابروفسکی، اولین اشتباه ندانستن مقدار واقعی انرژی محصولات است. بسیاری از افراد، با اعتقاد به اینکه غذاهای کاملاً سالم خریداری می کنند، علاقه ای به دانستن میزان کالری آنها ندارند و در نتیجه، آنها بیش از حد لازم چنین غذایی می خورند.

موانع کاهش وزن خود را بشناسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
موانع کاهش وزن خود را بشناسید

بابروفسکی تاکید کرد: "معمولاً مردم محصولات و خوراکی های سالم را ترجیح می دهند. به طور مثال، آنها در فروشگاه چیزی خریداری می كنند كه ظاهراً برای لاغری مناسب است که بدون چربی، بدون شکر و غیره است. اما نباید از این خوراکی ها نیز زیاد استفاده کرد"

اشتباه دوم انتقال سریع از زندگی روزانه به یک رژیم کاملاً جدید برای لاغری است. مقاومت در برابر یک رژیم کاملاً متفاوت، برای بدن شما ممکن است بسیار دشوار باشد و این تلاش بی نتیجه بماند.

متخصص تغذیه افزود: "وقتی فردی تصمیم می گیرد که از روز دوشنبه شروع به خوردن غذا به صورت کاملاً متفاوت کند: یا من عصر نمی خورم، یا صبحانه نمی خورم  یا از گوشت و پروتئین امتناع می کنم، من یک سالاد می خورم، این جملات اشتباه است. زیرا برای مدت طولانی فرد این قوانین را رعایت نمی کند: دو یا سه روز می گذرد، یک هفته - و او دست از رژیم سخت خود برای لاغری بر می دارد".

 اشتباه  سوم: میل به کاهش وزن فقط از طریق ورزش و فعالیت بدنی است. این روش بی نتیجه است زیرا حفظ نتایج چنین کاهش وزنی بسیار دشوار است، و ورزش همواره باید با تغذیه درست همراه باشد.

چهارمین اشتباه رویکرد بیش از حد احساسی به رژیم کاهش وزن است. تمایل به کاهش وزن فقط "با اراده" می تواند باشد، اگر اراده نداشته باشید در نهایت رژیم شما، نتیجه معکوس پیدا خواهد کرد: افزایش استرس، که به نوبه خود، پرخوری را به همراه دارد."

وی توضیح داد: "نصف افرادی که می خواهند لاغر شوند و قبلاً شکست خورده اند، به اصطلاح پرخوری روانی یا پرخوری پاروکسیسم پیدا می کنند، زیرا یک فرد تحت استرس  تحت احساسات شروع به پرخوری می کند و در عصر این ولع خوردن غذاهای مورد علاقه مانند اعتیاد به غذا را پبدا می کند".

پنجمین اشتباه این است که شخصی، لذت خود را از خوردن غذا محروم می کند، در نتیجه از وعده غذایی خود لذت نمی برد و از این رو، ناامید می شود و در نتیجه رژیم لاغری خود بعد از چند روز را رعایت نمی کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала