واکنش کاربران به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره‌ای

© Photo / ESA/ATG medialabواکنش کاربران به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره‌ای
واکنش کاربران به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
کاربران فضای مجازی نسبت به همکاری ایران و روسیه در حوزه ماهواره‌ای واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست روز پنج شنبه در گزارشی مدعی شد که ایالات متحده و برخی کشورهای خاورمیانه نگرانند که یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته (کانوپوس- وی، مجهز به دوربین با وضوح بالا) که از طرف روسیه به ایران ارائه می‌شود، توانایی ایران در به دست آوردن اطلاعات در مورد اهداف نظامی در منطقه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این روزنامه در ادامه به نقل از سه مقام ناشناس- یک مقام کنونی، یک مقام پیشین و یک مقام ارشد دولت آمریکا در امور خاورمیانه- مدعی شد که این ماهواره "نظارت و دیده بانی پیوسته بر تأسیسات از پالایشگاه‌های نفت خلیج فارس و پایگاه‌های نظامی اسرائیل گرفته تا سربازخانه‌های عراقی که محل استقرار نیروهای نظامی آمریکاست" را ممکن می‌سازد.

اما انتشار این خبر از سوی واشنگتن پست با واکنش کاربران ایرانی همراه شده است. کاربری در این خصوص نوشت: ۲ماه دیگر جاپای خود را در فضا بسیار مستحکم خواهیم کرد دنیا منتظر تولد قدرت ۵ دنیا در حوزه فضا باشد افتخاراتی بسیار بزرگ در راه هستش.

کاربر دیگری می‌نویسد: استعمار از دانش ماهواره ایران نگران شد.

فردی با نام کاربری "سهروردی" در این خصوص می‌نویسد: خیلی ممنون. فقط من متوجه نشدم روسیه قراره به ایران سخت افزار رو هم بده یا تصاویر ماهواره‌ای به عنوان سرویس در اختیار ایران قرار میگیره؟

کاربر دیگری با هشتگ "بلوک شرق جدید" نوشت: شنیده‌ها حاکی است به زودی روسیه ماهواره پیشرفته جاسوسی خریداری شده ایران را به فضا پرتاپ خواهد کرد!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала