آلودگی هوا در زمین به یک رکورد مطلق رسید

© AP Photo / Matt Dunhamآلودگی هوا در زمین به یک رکورد مطلق رسید
آلودگی هوا در زمین به یک رکورد مطلق رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
دانشمندان نتایج حسگرهای ایستگاه هواشناسی (NOAA) در هاوایی را منتشر کردند، که طبق آن در ماه مه، ۴۱۹ میلیون ذره هوا دی اکسید کربن ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.ان، بر اساس داده های اداره ملی اقیانوس و جو (NOAA) و مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی و سرزمین در سن دیگو، محتوای دی اکسید کربن در هوا به یک رکورد مطلق در کل تاریخ مشاهدات رسیده است، توقف تولید در طی همه گیری کرونا منجر به کاهش سطح آلودگی جو سیاره نشده است.

گردشگری در ونیز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
منطقه سفید در ونیز

دانشمندان نتایج حسگرهای ایستگاه هواشناسی (NOAA) در هاوایی را منتشر کردند، که طبق آن در ماه مه، ۴۱۹ میلیون ذره هوا دی اکسید کربن ثبت شده است؛ محتوای CO2 در بالاترین سطح خود از سال ۱۹۵۸ تاکنون، زمانی که چنین اندازه گیری هایی انجام شده است، می باشد.

میزان کربن موجود در هوا در سال ۲۰۲۱ تقریباً همان چهار میلیون سال پیش است، که دمای کره زمین ۱۳.۹ درجه سانتیگراد و سطح آب در اقیانوس ها ۲۴ متر بالاتر بود، کارشناسان اتفاق نظر دارند که محتوای دی اکسید کربن موجود در جو بالاترین مقدار در تاریخ معاصر است.

پیتر تانز دانشمند بخش نظارت بر NOAA، گفت: آتش سوزی جنگل ها همچنین از آلودگی هوا در طی همه گیری جلوگیری کرده است.

بهبود کیفیت هوا حتی در دوره محدودیت های شرکت های صنعتی و کاهش ترافیک در جاده ها به دلیل ویروس کرونا امکان پذیر نبود.

تانز در این گزارش نوشت: سال به سال ، ۴۰ میلیارد تن دی اکسید کربن به جو اضافه می کنیم که به ویژه از طریق سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می شود.

محققان تأکید می کنند که اقدامات اساسی برای مقابله با گرم شدن کره زمین باید برنامه های زیست محیطی برای جایگزینی سوخت های سنتی با منابع انرژی جایگزین و کنترل جنگل زدایی باشد.

همه دنیا به حل مشکلات آب و هوایی جهانی علاقه مند هستند.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ در تاریخ ۴ ژوئن هدف خود را برای دولت و تجارت تعیین کرد تا از نظر تولید گازهای گلخانه ای در ۳۰ سال آینده از اروپا پیشی بگیرد.

رئیس دولت روسیه، به اهمیت حل مسائل مربوط به جذب، ذخیره و استفاده از CO2 از منابع مختلف اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала