اداره پست اسپانیا با انتشار تمبرهای برابری به نژادپرستی متهم شد +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Adriane Ohanesianتقویت موضع چین در آفریقا
تقویت موضع چین در آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
اسپانیا تمبرهایی به رنگ پوست منتشر کرد که گران‌تر بودن تمبر سفید نسبت به سیاه با واکنش‌های تند فعالان ضد نژادپرستی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با سالگرد قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست اسپانیا، اداره پست این کشور یک سری چهارتایی از تمبرهایی به رنگ پوست با عنوان "برابری" منتشر کرد تا با نژادپرستی مبارزه کند اما برای رنگ روشن بالاترین قیمت را تعیین کرد که این اقدام با موجی از واکنش‌های انتقادی همراه شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ashemiu Sikavosh (@mister.pers)

و در حالیکه اداره پست اسپانیا اعلام کرد که این ابتکار عمل، همزمان با اولین سالگرد قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور انجام شد تا نابرابری را مورد توجه قرار دهد؛ آنتومی توسیژه مورخی که ریاست شورای رفع تبعیض نژادی یا قومی در دولت اسپانیا را برعهده دارد، گفت: «کارزاری که باعث خشم کسانی شود که سعی در دفاع از برابری دارند، همواره یک اشتباه است.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Independent Persian (@indypersian)

بخش اسپانیایی انجمن ضد نژادپرستی نیز این طرح را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: «این کارزار تاسفبار نشان می دهد که ایجاد درک بهتر ضد نژادپرستی در اسپانیا تا چه حد ضروری است.» همچنین این انجمن افزود: «نژادپرستی صرفا در مورد رنگ پوست نیست، بلکه موضوعی ساختاری و تاریخی است که برای امتیازدهی به بخش‌هایی از جامعه و تحقیر بخش‌های دیگر ایجاد شده است.»
موآ گرهو نویسنده اسپانیایی و رئیس سابق انجمن ضدنژادپرستی مادرید گفت که این تمبرها، تناقضی برطرف نشدنی است و یک کارزار ضد نژادپرستی، یک پیام نژادپرستانه مشخص را منتشر کرده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от انگیزشی | آخرین نفس (@akharinnafas_official)

کاربران بسیاری معتقدند اختلاف قیمت تمبرها خود نماد واضحی از نژادپرستی است و اداره پست اسپانیا باید از این بابت عذرخواهی کند. این کاربران عنوان می‌کنند اداره پست اسپانیا قصد داشته به احترام سالگرد قتل جورج فلوید گامی بردارد، اما این اقدام بیشتر باعث رنج مردم و فعالان ضد نژادپرستی شده است. کاربران بسیاری امیدوارم فعالیت فعالان ضد نژادپرستی موثر واقع شود و کمتر شاهد رفتارهای نژادپرستانه در جهان باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала