تاریخچه ی تلفن سانترال از آنالوگ تا تلفن ویپ

© Photo / Pexelsتاریخچه ی تلفن سانترال از آنالوگ تا تلفن ویپ
تاریخچه ی تلفن سانترال از آنالوگ تا تلفن ویپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
شروع سال جدید توأم با تصمیمات جدید است. حتماً شما هم تصمیماتی برای پیشرفت کسب و کار خود در سال 1400 دارید. بهترین انتخاب شما در نصب تلفن سانترال کدام گزینه می تواند باشد؟ تلفن سانترال قدیمی و یا سانترال ویپ؟

سیستم تلفن آنالوگ در مقابل تلفن VOIP

سالهای سال است که بسیاری از کسب و کارها برای ادامه فعالیت ها و تجارت خود از سیستم های تلفنی و اینترنتی استفاده نموده و با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، به روز شدن اتوماسیون اداری و همچنین دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده‌ برای فعالیت بهتر، باعث شده سازمان‌ها به استفاده از فن‌آوری‌های جدید ارتباطی رو بیاورند.

در ابتدا تلفن هایی که استفاده میشد، همان تلفن های قدیمی و خط شهری که از ابتدای کودکی دیده ایم بود به عبارتی میتوان گفت تلفن های آنالوگ مترادف با تلفن های ثابت است که بیشتر ما با آنها بزرگ شده ایم و نسبت به آنها شناخت کامل داریم. این گوشی ها سیگنال های صوتی را از طریق یک سری جعبه های سوئیچ فیزیکی در امتداد سیم های مسی ارسال می کنند تا تماس ها را بین دو تلفن متصل کنند.  همانطور که در مقاله های پیشین تلفن ویپ نیز گفته شد در ابتدا تمامی مشاغل از سیستم ها و تلفن آنالوگ قدیمی که بدون نیاز به مرکز و اینترنت بوده اند استفاده میکردند که این سیستم با مشکلات بسیاری درگیر بود. این مشکلات در ابتدا شامل سیم کشی های زیاد مجموعه میشد به این صورت که برای تمام کارکنان مجموعه به ازای هر تلفن باید کابل کشی صورت میگرفت.

از دیگر مشکلات تلفن های آنالوگ که یکی از مهم ترین مشکلات این تلفن ها و سیستم به حساب می آمد، اشغال شدن خطوط و عدم توانایی پاسخ دهی به تماس های دیگر میباشد. در تلفن های قدیمی آنالوگ تماس های ورودی در صورت اشغال بودن داخلی ها از دست رفته که این امر موجب افت فروش و فعالیت مجموعه ها میگشت.

حال با گذشت زمان و به روز شدن اطلاعات و تولید محصولات ارتباطی جدید، تمامی مشاغل و کاربران به نسل جدید تلفن ها که تلفن های ویپ نامیده میشوند روی آورده و از این نوع سیستم تلفنی مجهز به اینترنت استفاده مینمایند. این تکنولوژی امکان استفاده از اینترنت به منظور برقراری مکالمات تلفنی را فراهم کرده و در مقایسه با تلفن‌های سنتی مبتنی بر خطوط سیم، از فناوری دیجیتال استفاده می‌کند. فناوریVoIP  شامل هیچ فناوری آنالوگ یا سوئیچ نمی شود و با تبدیل تماس ها به سیگنال های دیجیتال، تماس ها را از طریق اینترنت متصل می کنند و همچنین برای برقراری و دریافت تماس به امکاناتی فراتر از اتصال به اینترنت و یا رایانه، تلفن دفتر یا تلفن هوشمند نیاز ندارند.

مزایای استفاده از تلفن های ویپ و نسل جدید

قابلیت هایی که تلفن ویپ به کاربران میبخشد بسیار بی انتها و کاربردی میباشد که در این مقاله ما به چند ویژگی اشاره مینماییم که تفاوت بین تلفن ویپ و آنالوگ را مقایسه نماییم. از این قابلیت ها میتوان به عدم نیاز به کابل کشی مجزا این تکنولوژی جهت انتقال ارتباطات تلفنی از بستر شبکه استفاده کرده و هزینه و زمان کابل کشی و همچنین دردسر کابل کشی در صورت نقل مکان اشاره نمود که برای جابجایی کاربران نیازی به هیچگونه سیم کشی نمیباشد و همچنین هنگام نصب تلفن سانترال ها و سیستم ویپ علاوه بر روش حضوری، به صورت ریموت از راه دورهم میتوان نصب نمود که این قابلیت راحتی کار و رفع بروز هر گونه مشکل فنی، قطعی و … در هر ساعت از شبانه روز، با استفاده از ریموت از راه دور با کارشناسان فنی به همراه می آورد.

با استفاده از تلفن های VOIP در صورت اشغال بودن خطوط، تماس فرد از دست نرفته و امکان رسیدگی به چند تماس با هلد تماس کنونی و حتی در صورت عدم پاسخ دهی به تماس، هدایت تماس ورودی به داخلی دیگر صورت میگیرد و همچنین میتوان به قابلیت ضبط تماس ها اشاره نمود که به صورت اولیه روی این تلفن ها بوده و در مرکز میتوان از این قابلیت استفاده نموده و مدیریت تماس را به بهترین صورت انجام داد.

در پایان میتوان به قابلیت امکان برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری نامحدود با افراد در هر نقطه دنیا اشاره نمود و همچنین این تلفن ها با کیفیت بسیار بالای خود به سرعت بین افراد محبوبیت پیدا کرده و تمامی مشاغل حرفه ای امروزه به استفاده از این تلفن های نسل جدید میپردازند. شما عزیزان با مطالعه مقاله تلفن آنالوگ یا ویپ در وبسایت ایمن ارتباط میتوانید به سایر قابلیت ها و مقایسه تفاوت های دو سری تلفن های آنالوگ و ویپ بپرازید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала