ماه در کمترین فاصله با زمین قرار گرفت

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر ماه در کمترین فاصله با زمین قرار گرفت
ماه در کمترین فاصله با زمین قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
ماه در نزدیکترین فاصله خود به زمین در سال ۲۰۲۱ نزدیک شد، این پدیده ابرماه نامیده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ابرماه لحظه نزدیک شدن کامل ماه به زمین در فاصله ای نزدیک به ۳۶۲ هزار کیلومتری نامیده می شود و لحظه های عبور پریج (نقطه نزدیکترین مدار به زمین) و ماه کامل دیگر وجود ندارد.

ناسا به مبارزه با کرونا می پیوندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
دانشمند ایرانی ناسا که به خواست مادرش به ایران بازگشت +ویدئو، عکس

با فاصله سه روز ابرماه ها هر ساله اتفاق می افتند، اما همزمانی نزدیک این دو لحظه (حصار و ماه کامل) بسیار نادر است، ماه در ساعت ۴:۵۲ به وقت مسکو به کمترین فاصله خود با زمین رسید.

همانطور که آلگ اوگولنیکوف محقق ارشد موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه، پیشتر به اسپوتنیک گفت: مفهوم "ابرماه" یک رویداد نجومی بزرگ نیست، بلکه به "الگوهای رفتاری روزنامه نگاری" اشاره دارد، اندازه کره ماه در چنین لحظه ای تنها در مجموع پنج تا شش درصد بزرگتر از حد معمول است.

۱۰ ساعت پس از ابرماه (در ساعت ۱۴:۱۹ به وقت مسکو)، ماه گرفتگی کامل اتفاق می افتد. در سواحل غربی آمریکای شمالی، در اقیانوس آرام، اندونزی، استرالیا، در سواحل شرقی آسیا این پدیده قابلرویت است.

در روسیه، ساکنان جنوب شرقی سیبری و خاور دور می توانند آن را مشاهده کنند، زیرا برای قسمت غربی این کشور، ماه گرفتگی در طول روز اتفاق می افتد.

بر این اساس، در عرض جغرافیایی مسکو، کسوف ماه مشاهده نخواهد شد. قبل از مرحله حداکثری، ماه تغییر رنگ می دهد.

همانطور که اوگلنیکوف قبلاً توضیح داد، پیش بینی می شود که به دلیل شکست نور خورشید توسط جو زمین، ماه قرمز به نظر برسد و مرز شمالی آن حاشیه آبی رنگ گردد.

ولادیمیر سوردین منجم روسی و مشهور علم ستاره شناسی زودتر درباره این واقعه اظهار نظر کرد: چنین اتفاقاتی هر ۱۲ سال یک بار برای ساکنان هر یک از نیمکره های زمین رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала