دانشمند ایرانی ناسا که به خواست مادرش به ایران بازگشت +ویدئو، عکس

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر ناسا به مبارزه با کرونا می پیوندد
ناسا به مبارزه با کرونا می پیوندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
پرفسور چرمهینی که با تلاش وارد ناسا شده بود پس از مدتی به درخواست مادرش به ایران بازگشت.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله قدیمی چرمهینی، متولد ۲۸ مهر ۱۳۳۱ در روستای چرمهین اصفهان، دانشمند ایرانی که تحصیلاتش را در آمریکا گذراند و دارای مدرک دکترای مهندسی مکانیک است پس از آنکه وارد ناسا شد و مدت ۵ سال با آنان همکاری کرد به علت بی‌احترامی و بی‌توجهی به زحمات او از ناسا خارج شد و پس از رفتن به سوئد، سرانجام به درخواست مادرش به ایران بازگشت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حواشی هنرمندان (@hashiyeh)

وی در گفت‌و‌گوی برنامه "بدون تعارف" شبکه خبر عنوان کرد که معتقد است آمریکایی‌ها خیلی باهوش نیستند، اما سعی می‌کنند با تحقیر و محصور دیگران مانع استفاده از توانایی‌هایشان شوند. پروفسور قدیمی چرمهینی هم اکنون در کارگاه خود مشغول به کار است و در جایی در کشور خود دعوت به کار نشده است. وی در این باره با لبخندی تلخ عنوان کرد در کشور خود نیز یک خارجی هستم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от شبکه خبری لنجان (@lenjan24)

کاربران بسیاری به وجود پروفسور قدیمی چرمهینی افتخار می‌کنند و برای او آرزوی سلامتی و شادی دارند. این کاربران معتقدند افرادی چون ایشان سرمایه کشور ایران هستند و باید برای وی ارزش قائل شد و از وجود ایشان استفاده کرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от علیرضا خدابخشی چرمهینی (@shahan_film)

کاربران فراوانی به ارزش مادر اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند چقدر زیباست که مردی با وجود کسب چنین افتخاراتی به خواست مادرش به کشورش بازگشته است و برای مادر و سرزمین مادری‌اش ارزش قائل شده است. بسیاری از کاربران نیز به بی‌توجهی مسئولین ابراز تاسف کردند و معتقدند همین بی‌توجهی‌ها سبب ‌فرار  مغزها از ایران می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала