افشای نحوه پولسازی توسط شرکت گوگل +عکس

© AP Photo / Alastair Grantبرنامه گوگل محتوای عکس ها و اسکرین شات ها در گوشی هوشمند را تشخیص می دهد
برنامه گوگل محتوای عکس ها و اسکرین شات ها در گوشی هوشمند را تشخیص می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
گوگل در چند هفته اخیر درآمد فصل اول خود در سال ۲۰۲۱ را افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی است شرکت گوگل آماری راه هایی را که از آنها کسب درآمد می‌کند، افشا کرده است که با واکنش کاربران فضای مجازی همراه بوده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

در این آمار، گوگل ۲۲ ملیارد دلار در‌آمد خود، چیزی حدود ۱۲ درصد را از اپلیکشن گوگل پلی دریافت کرده است. این اپلیکیشن دنیایی از برنامه‌های متنوع در سبک‌ها و کارایی‌های محتلف وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید نسخه اصلی‌شان را خریداری کرد. بعد از گوگل پلی گوگل ۲۰ میلیارد از درآمد خود را مدیون یوتیوب بوده است که چیزی نزدیک به ۱۱ درصد از کل درآمد گوگل به خود اختصاص داده است که از گرفتن تبلیغات از کابران تا برندها و شرکت‌های به نام دنیا دریافت می‌کند همچین گوگل برای کاربرانی که در رسانه یوتیوب تولید محتوا کرده باشند به شرط آنکه محتوای آنها بازید بالا بگیرند مبلغی بابت دستمزد به آن‌ها می‌دهد. هدف گوگل از این کار می‌تواند انگیزه دادن به کاربران یوتیوب باشد و اگر شرکت‌ها و برندهای اول دنیا کارمزد بگیرند باز هم می‌توانند با مبلغی که از گوگل دریافت می‌کنند دوباره آگهی بدهند و به این ترتیب این چرخه پولساز ادامه خواهد داشت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от گوگل پرس|اخبار گوگل (@googlepress)

بعد از یوتیوب اپلیکیشن‌های تبلیغاتی مانند "گوگل اد منیجر" و "گوگل ادموب" که درآمد از آن در حدود ۲۳ میلیارد دلار بوده است که هر کدام مربوط به اطلاعات کاربران محل کسب و کارشان و تبلیغات آن‌ها در شبکه گوگل وجود دارد. اپلیکیشن دیگری که برای گوگل پولساز بوده اپلیکیشن ابری گوگل بوده که ۱۳ میلیارد چیزی حدود ۷ درصد از در‌آمد فصلی گوگل را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن قابلیت دخیره اطلاعات مختلف مانند فایل‌های ویدئویی، صوتی و تصویری انواع اسناد و فایل‌های متنی را می‌توان در آن ذخیره کرد. از مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که گوگل در ازای تبلیغات پول دریافت می‌کند اما در بعضی موارد هم به کاربران خود بنا به فعالیت‌هایی که دارند کارمزد پرداخت می‌کند و اینگونه کاربران خود را برای استفاده از قابلیت‌های گوگل تشویق می‌کند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от business discovery (@business.discovery)

تعدادی از کاربران به فیلتر بودن اکثر امکانات گوگل در ایران اشاره کرده و تعدادی هم از را های عبور کردن از این فیلترها صحبت کردند. گروهی از کاربران معتقدند که افراد عادی هممی توانند از گوگل یا یونیوب درآمدسازی کنند. عده‌ای دیگر از کاربران به اضافه شدن امکانات جدید به گوگل مانند ایجاد حساب جی میل تجاری یا شخصی اشاره کرده و افزوده‌اند که فرق حساب تجاری با کاربری شخصی در این بوده که در حساب کاربری تجاری می‌توان موقعیت مکانی و مشخصات کسب و کار خود را به طور کامل در نقشه گوگل ثبت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала