غذا خوردن در دل طبیعت را فراموش نکنید

© Photo / shahrak-arash.comویلا شمال
ویلا شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
خطهٔ سرسبز شمال همچون فرشی مخملی بر نوار شمالی کشور کشیده شده است. شاید سرسبزی شمال بر روی نقشه ایران، باریک و کم به نظر بیاید.

اما اگر وارد این سرزمین زمردین بشویم، هرگوشه‌اش طراوت و شادابی را خواهیم دید. به طوری که نمی‌توان تنها به تعدادی شهر خود را محدود کرد. حتما این روزها اسم شهر چمستان بیشتر به گوشتان خورده است. اما اگر از شهر نور به سمت آمل حرکت کنید،‌ در جاده‌ای نیم‌دایره‌ای شکل شهری سرسبز با طبیعت بکر خواهید دید. بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان چمستان را شهری مناسب استراحت و زندگی می‌دانند. اگر قصد دارید تا در مکانی خوش آب و هوا ویلا بخرید یا به چنین جای سفر کنید،‌ همراه ما باشید.

چمستان جاده‌ای برای شکمو‌ها

حتما تجربه کرده‌اید که در دل طبیعت غذا خوردن چقدر خوشایند است. به طوری که می‌توان رستوران‌گردی در موقع مسافرت را یکی از تفریح‌های اصلی دانست. مخصوصا اگر وارد شهرهای شمالی شوید، رطوبت هوا و بوی گیاهان حسابی اشتها و میل به غذا را زیاد می‌کند. چمستان بخشی از شهر نور است. این شهر در حاشیهٔ درختان سر به فلک کشیده قرار دارد. بدین صورت که اگر از نور به سمت آمل حرکت کنید، منظره‌ای دلپذیر توجهتان را جلب می‌کند. مخصوصا که در ابتدای ورود به چمستان، پارک جنگلی قرار دارد که می‌تواند محلی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت باشد. اما گذراندن اوقات مفرح اگر همراه با غذایی دلپذیر و محلی باشد، می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی را در ذهن‌ها ترسیم کند. به همین دلیل در جادهٔ آمل چمستان، رستوران‌های بسیاری در کنار هم قطار شده‌اند. کباب شمال همیشه رنگ و بوی دیگری دارد، چرا که همراه با برنج شمالی تهیه و آماده می‌شود. از این رو بد نیست بدانید که کبابی متین، چلوکبابی بوستان و دوستان، تیسا کباب، کته کبابی عمو ربیع،‌ کته کبابی پاییز و جگرسرا و کبابی لار همگی در حاشیهٔ جاده آمل چمستان واقع شده‌‌اند. البته تیسا کباب و کته کبابی عمو ربیع بیشتر مورد پسند مسافران و مردم قرار گرفته است. اما نباید از دیزی‌های شمالی به راحتی عبور کرد. دیزی آتیشی در دل طبیعت با چشم‌اندازی سرسبز و وسیع حال و هوای دیگری دارد. از این رو دیزی سرای رهگذر می‌تواند برای رهگذران حال خوبی را رقم بزند. اما در نظر داشته باشید که در اینجا فقط به رستوران‌هایی که در جاده آمل چمستان هستند، اشاره کرده‌ایم. در حالی که ممکن است ویلا در شهرستان نور، آمل  یا حتی سرخرود باشد، آن موقع می‌توانید به رستورن‌هایی مانند تهیه غذای شمال و میهمان و کله پزی سید سر بزنید.

سخن آخر

چمستان شهری کوچک و سرسبز در حاشیهٔ جنگل‌های شمالی است. این شهر بخشی از شهرستان نور است که توسط جاده‌ای به شهر آمل متصل می‌شود. طبیعت این منطقه هنوز دستخوش تغییر نشده است. از این رو گشت‌وگذار در حوالی چمستان، می‌تواند حال و هوای بدیعی را ایجاد کند. رستوران‌گردی و چشیدن غذاهای محلی یکی از بهترین تفریحات در این منطقه می‌تواند به شمار بیاید. چرا که در جادهٔ آمل، چمستان و نور رستوران‌های بسیاری در کنار هم ردیف شده‌اند. به گونه‌ای که هر نوع سلیقه و ذائقه در این مسیر زیبا بی‌جواب نخواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала