اگر هر روز یک قاشق ماست بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

CC0 / Pixabay / اگر هر روز صبح، یک قاشق ماست بخورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد
 اگر هر روز صبح، یک قاشق ماست بخورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
ماست، با محتوای بالای پتاسیم و منیزیم به عادی سازی فشار خون کمک کرده، از پوکی استخوان جلوگیری می کند، مشکلات گوارشی شما را متوقف می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در آغاز قرن بیستم ایلیا مچنیکو، برنده جایزه نوبل در فیزیولوژی و پزشکی که به مطالعه علت سلامتی افراد صد ساله در بلغارستان پرداخته است، استفاده ماست را با امید بیشتر به زندگی برابر می داند.

در عین حال، استامن گریگوروف دانشمند بلغاری ترکیب شیر ترش (ماست) را مطالعه کرد و در طی آزمایشات آزمایشگاهی، دو نوع باکتری اسید لاکتیک را ماست مورد اهمیت قرار می دهد : لاکتوباسیلوس و استرپتوکوک (Lactobacillus bulgaricus و Streptococcus thermophilus). این کشف آغاز یک مطالعه علمی جدی درباره ماست بود که توسط محققان مدرن نیز تا کنون ادامه دارد.

فایده مصرف ماست برای مردان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2019
فایده مصرف ماست برای مردان

کارلوس گومز-گالگو متخصص تغذیه در آکادمی آکسفورد در مجله "ساینس نوتریشن رویو" به این نکته اشاره می کند که ماست یکی از مهمترین مواد غذایی از نظر بیولوژیکی در جهان است و منبع بسیار خوبی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات های به راحتی قابل هضم و همچنین منبع ویتامین ها و مواد معدنی است.

100 گرم ماست استاندارد حاوی 10٪ پروتئین روزانه، 4٪ چربی و 4٪ کربوهیدرات است. ماست غذایی کم کالری است که در هر 100 گرم فقط 106 کیلو کالری وجود دارد. به همین دلیل، ماست طبیعی بدون مواد افزودنی اغلب توسط متخصصان تغذیه برای ورزشکاران دارای اضافه وزن و زنان باردار توصیه می شود.

یکی دیگر از مزایای بزرگ ماست این است که حاوی باکتری های زنده است - پروبیوتیک هایی که میکرو فلور روده را روان می کنند. این واقعیت در دنیای مدرن، که ما مقدار زیادی مواد غذایی تصفیه شده و شیمیایی را مصرف می کنیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین دلیل باید ماست بیشتری بخوریم. در صورت داشتن اختلال گوارشی، ماست به یکی از بهترین مواد غذایی برای کمک به بازیابی سلامت میکرو فلور روده تبدیل می شود. ماست دارای مواد معدنی، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، روی، منگنز، سلنیوم و فسفر است. مصرف منظم ماست طبیعی از  پوکی استخوان ها در برابر تجزیه محافظت می کند. در ماست، ترکیب هماهنگ کلسیم و ویتامین D ،  تضمین جذب کلسیم را بیشتر می کند.

در ماست، محتوای بالای پتاسیم و منیزیم به عادی سازی فشار خون کمک می کند. و ویتامین های گروه B اثر مفیدی بر متابولیسم خواهند داشت، که با افزایش انرژی و فعالیت مغزی آشکار می شود.

باکتری پروبیوتیک و بیفیدوباکتریوم زنده موجود در ماست می تواند به تسکین مشکلات گوارشی کمک کند. با استفاده منظم ماست، مشکلات گوارشی متوقف می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала