علامتی برای نشان دادن خشونت خانگی +ویدئو، عکس

© Depositphotos.com / Lofiloloروز جهانی منع خشونت علیه زنان
روز جهانی منع خشونت علیه زنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
قربانیان خشونت خانگی چگونه می‌توانند مخفیانه و با علامت دست وضعیت خود را گزارش کنند؟

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا ویدئویی در جهت پیشنهاد برای گزارش موارد خشونت خانگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن دو زن در حال گفت‌وگوی اینترنتی درباره پخت نان موزی هستند. یکی از آنها در حالی که درباره دستور پخت نان سوال می‌پرسد ناگهان دست خود را جلوی دوربین آورده و علامتی را نشان می‌دهد. فرد دوم با دیدن این علامت به وضوح شوکه می‌شود و مشخص است که متوجه علامت قربانی خشونت خانگی شده است. در پایان این ویدئو راه اطلاع‌رسانی مخفی به قربانیان خشونت خانگی پیشنهاد می‌شود.

این روش قبلا با استفاده از رمزواژه‌های مختلف مانند ماسک ۱۹ گزارش می شده است.

این روش علامت دادن با دست و بدون استفاده از کلمات که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها قابل استفاده است را موسسه حمایت از زنان با نام The Women's Funding Network برای گزارش خشونت خانگی از سوی قربانیان پیشنهاد کرده است.

این علامت به این صورت است که انگشت شست در وسط تا شده و بقیه انگشتان مشت می شوند.

قربانیان در صورت تماس ویدئویی با دوستان، آشنایان و یا حتی افراد غریبه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی با آنها در تماس هستند می‌توانند از این علامت مخفی استفاده کنند.

بسیاری از کاربران معتقدند که در مورد این علامت نمی دانستند و معتقدند که همه هم خود باید یاد بگیرند و هم به دیگران مخصوصا کودکان یاد دهند تا از خشونت خانگی به دور باشند. گروهی از کاربران عنوان کردند که به دلیل اینکه مردم ایران هنوز از این علامت آگاهی ندارند، ممکن است استفاده از آن کمک چندانی به مردم آزاردیده نکند. این دسته از کاربران معتقدند که باید با انتشار و یاد دادن این چنین علامت‌هایی همه را آگاه کنیم تا بتوانیم به کمک هم در شرایط بحران بیاییم. بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که گویا قبلا این علامت را در خیابان دیده اند و چون از آن آگاهی نداشتند، تصور کردند که زبان اشاره است و بی‌تفاوت از کنار آن رد شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала