اگر گوشت گران است، این خوراکی ها را جایگزین کنید

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اگر گوشت گران است، این خوراکی ها را جایگزین کنید
اگر گوشت گران است، این خوراکی ها را جایگزین کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
در صورت نخوردن گوشت، مصرف غذاهایی چون پنیر کوتاز، سایر محصولات شیر تخمیر شده، تخم مرغ، ماهی را افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، زوهرا پاولووا متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای در مورد چگونگی رژیم غذایی برای گیاهخواران وهمچنین کسانی که قیمت گوشت برای آنها گران تمام می شود، توصیه هایی کرده است.

حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ

پاولووا در مقاله خود می گوید که نخوردن گوشت باعث می شود که برای جبران کمبود آهن، ویتامین های B9 (اسید فولیک) و B12 کاری انجام دهید.

همچنین، پزشک توصیه می کند که مصرف غذاهای دارای پروتئین گیاهی و حیوانی - پنیر کوتاز، سایر محصولات شیر ​​تخمیر شده، تخم مرغ، ماهی را افزایش دهد. این محصولات می توانند جایگزین گوشت شوند و به عنوان معیاری برای جلوگیری از آکنه زدن پوست عمل می کنند.

سویا یکی از جایگزین های گیاهی عالی برای گوشت محسوب می شود. تنها یک فنجان سویای پخته شده می تواند 29 گرم پروتئین را تامین کند.

بادمجان. بادمجان طعم گوشتی غنی ای دارد، همانند گوشت پرحجم است. هم چنین بسیار سیرکننده است؛ که همان وجه شبه بین بادمجان و گوشت به است و مقدار زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین دارد.

در صورت بروز آکنه در پوست، باید با یک متخصص غدد داخلی مشورت کنید. این آکنه ها و جوش ها می توانند نتیجه کمبود آهن و عدم تعادل در هورمونهای استروئیدی باشند.

چربی احشایی نیز در صورت خوردن گوشت زیاد به وجود می اید. چربی احشایی در ناحیه شکمی و کنار ارگان های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و روده انباشته می شود. به خاطر این چربی ممکن است فرد به بیماری های دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی عروقی و غیره مبتلا شود.

انباشتگی این چربی بیشتر به خاطر مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده است که در پنیر، گوشت قرمز و برخی فرآورده های لبنی وجود دارد. بنابراین نباید در خوردن پنیر و گوشت قرمز و لبنیات چرب افراط کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала