مراسم دسته جمعی شستن پای والدین در مدرسه‌ای در چین +ویدئو، عکس

© Fotolia / Christian Schwierاجبار دادگاه آلمان به شنای دختران مسلمان در یک استخر با پسران
اجبار دادگاه آلمان به شنای دختران مسلمان در یک استخر با پسران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
یکی از آیین سپاسگزاری در چین مراسم باستانی شست‌و‌شوی پای بزرگترها است.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای چین، کره و ژاپن آیین‌های مختلفی برای سپاس از والدین، بزرگترها و افراد سالخورده دارند که این مراسمات هر ساله برگزار می‌شود. برخی از این آیین‌ها با کمی تغییرات همچنان ادامه دارد. شست‌و‌شوی پاهای والدین نیز یکی از این آیین‌هاست که امروزه تنها والدین، هدف مراسم شست‌وشوی پاها نیستند، بلکه پاهای بزرگان، معلمان و مربیان نیز در این مراسم شست‌وشو می‌شود و هدف از این کار احساس نزدیکی دانش‌آموزان با معلمان خود است.

به تازگی نیز ویدئویی از حضور دسته جمعی تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در ژنگژو چین منتشر می‌شود که در حال شستن پای والدین خود هستند. این ویدئو بازتاب جهانی داشته و بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان داده‌اند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

کاربران معتقدند بخش عظیمی از رفتارها و درس‌های زندگی که کودکان و نوجوانان می‌آموزند در دوران تحصیلی‌شان است و چه بسیار زیبا و آموزنده است که دانش‌آموزان چینی به پاس احترام به مقام والدین این چنین تربیت می‌شوند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от mohammad mahdi (@m.msalari)

بسیاری از کاربران این سنت را جالب و زیبا عنوان می‌کنند و معتقدند اگر این اتفاق در سایر کشورها نیز صورت پذیرد تاثیر بسزایی در رفتارهای نوجوانان و بزرگترها دیده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала