حفر گودال‌های عمیق توسط الاغ‌ها و اسب‌ها برای کمک به حیوانات بیابانی +ویدئو، عکس

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر گوشت اسب
گوشت اسب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2021
اشتراک
اسب‌ها و الاغ‌ها گوداا‌های ویژه روز‌های گرم تابستان، برای سایر جانوران حفر می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از صحرای سونوران در آریزونا نشان می‌دهد که چگونه اسب ها و الاغ‌ها با حفر چاه به دیگر حیوانات کمک می‌کنند تا بتوانند از آب جمع شده داخل آن بنوشند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اسب‌ها و الاغ‌ها با حفر گودال‌های عمیق به دیگر حیوانات و گیاهان بیابانی در تامین آب حیاتی مورد نیازشان کمک می‌کنند. این گودال‌های منتهی به آب به ویژه در روز‌های گرم تابستان و نیاز مبرم جانوران به آب کارساز است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от euronews persian (@euronews_persian)

اریک لوندگرن، زیست شناس، نویسنده اصلی این مقاله در مجله «ساینس» به خبرگزاری فرانسه گفت که او ابتدا هنگامی که در غرب آریزونا به عنوان یک تکنسین میدانی در حال مطالعه سیستم‌های رودخانه‌ای بود با این پدیده مواجه شد، پدیده گودال‌ها و چاله‌های عمیقی که در گوشه و کنار زمین حفر شده بود. این مساله برای آقای لوندگرن سوال‌برانگیز شد. این دانشمند که اکنون در دانشگاه فناوری سیدنی مشغول کار است می‌گوید: «مردم البته چند گودال را شایسته توجه علمی نمی‌دانستند.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ashemiu Sikavosh (@mister.pers)

او در همین زمینه به تجربه حفر گودال توسط فیل‌های آفریقایی اشاره کرد. کاربران بسیاری عنوان می‌کنند هیچ جانداری بدون علت خلق نشده است. آنها معتقدند حیوانات نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای خودشان نیز مفید هستند و به سایر حیوانات کمک می‌کنند و این عکس رفتار برخی افراد است که خود را انسان می‌نامند. جمعی از کاربران نیز این مطلب را جالب عنوان کردند و با کنایه آن را با احساس مسئولیت برخی مسئولین ایرانی مقایسه می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала