چرا با ابتلا به کرونا، حس چشایی شما را از بین می رود؟

© Depositphotos.com / Fotofabrikaچرا با ابتلا به کرونا، حس چشایی شما از بین می رود؟
چرا با ابتلا به کرونا، حس چشایی شما از بین می رود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
جوانه های چشایی بر روی سطح زبان حاوی آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 است که از طریق آن ویروس کووید 19 وارد سلول می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در bioRxiv ، دانشمندان آمریکایی دریافتند که جوانه های چشایی واقع در زبان حاوی آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) است که از طریق آن ویروس کووید 19 وارد سلول می شود. بنابراین، سلولهای چشایی نیز می توانند در هنگام آلوده شدن تحت تأثیر قرار گیرند. در نتیجه افراد مبتلا به کووید 19 غالباً از کاهش طعم غذاها یا تغییر چشایی شکایت دارند.

مدت زمان بازگشت حس بویایی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
مراقبت از حس بویایی بعد از بیماری‌های ویروسی +عکس، ویدئو

محققان موسسه ملی پزشکی در امریکا به رهبری جوزفین ایگان، چندین هزار جوانه چشایی انسان را بررسی کردند. آنها دریافتند سلولهای گیرنده نوع II که در پاپیلهای فیوسیفرم در پایه زبان و پاپیلاهای قارچ در پشت زبان قرار دارند، حاوی آنزیم ACE2 ، نقطه ای که مکان مناسب برای ورود ویروس کرونا هستند.
با ورود این ویروس به جوانه های چشایی روی زبان، ما شواهدی از تکثیر این ویروس در جوانه های چشایی هستیم که ممکن است تغییرات حاد در حس چشایی را ایجاد کند".
دانشمندان نمونه هایی از پاپیلای قارچ با جوانه های چشایی را از زنی 45 ساله مبتلا به کووید 19 را بررسی کردند، هنگام عفونت، وی طعم شیرینی شکلات و طعم کاری را احساس نمی کرد. در معاینه، افزایش اندازه زبان و قرمزی در ناحیه مرکزی زبان در وی نشان داده شد.
 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала