نزدیک ترین سیاهچاله به زمین کشف شد

© REUTERS / NASA سیاهچاله در فضای کیهانی
 سیاهچاله در فضای کیهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
این سیاهچاله فقط 1500 سال نوری با زمین فاصله دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ا زتارنمای « Phys.org»، سرویس علم و فناوری - گروهی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU) می‌گویند که نزدیک‌ترین سیاهچاله به زمین را یافته‌اند که فقط ۱۵۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد.

این گروه تحقیقاتی به طور مستقیم از این سیاهچاله تصویربرداری نکرد اما متوجه شد که اتفاق عجیب و غریبی با یک ستاره غول پیکر قرمز در نزدیکی آن رخ می دهد و به نظر می رسد که این دو توسط جاذبه به یکدیگر متصل هستند و چنان کشش محکمی از خود اعمال می کند که در حال تغییر شکل فیزیکی ستاره در هنگام چرخش است.

سوختن ماهواره مخفی روسیه در جو زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
سوختن ماهواره مخفی روسیه در جو زمین

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه اوهایو، این سیاهچاله به دلیل قرار گرفتن در صورت فلکی تک شاخ (Monoceros)  و نبود سیاهچاله ای مشابه آن «تک شاخ» The Unicorn  نامگذاری شد. آنچه آن را بسیار منحصر به فرد کرده، کوچک بودن آن است. این سیاهچاله با تنها سه برابر جرم خورشید، در رده ای وجود دارد که تا همین اواخر، اخترشناسان حتی از نظر فیزیکی احتمال آن را پیش بینی نکرده بودند.

تاد تامپسون، محقق این تحقیق اظهار کرد: « جدا از عجیب و غریب بودن این موارد از لحاظ علمی، یافتن سیاهچاله هایی مانند تک شاخ  به کشف اسرار چگونگی تکامل و مرگ ستاره ها کمک می کند.

من فکر می کنم این مورد به شناسایی و نقشه برداری از سیاهچاله های کم جرم، جرم متوسط و کلان جرم کمک خواهد کرد و در واقع سرنخی در این زمینه است که کدام ستاره ها متلاشی و کدام منفجر می شوند و کدام یک بین این دو هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала