نکات مهم نگهداری داروها در خانه +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / Банка с таблетками
Банка с таблетками - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
نگهداری دارو در خانه مستلزم رعایت نکات مهم می‌باشد که باید مطابق آن عمل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرایط نگهداری صحیح دارو در خانه نیاز به دقت دارد که این مسئله برای هر دارویی متفاوت است و اغلب بر روی بسته‌بندی آن ذکر شده است. بنابراین بهتر است شرایط نحوه و درست نگهداری از داروها را بدانیم و مطابق آن عمل کنیم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ISNA | ایسنا (@isna.news)

اینکه اگر روی جعبه دارو نوشته باشد در دمای اتاق نگهداری شود، یعنی دارو باید را در دمای معمول و در حدود ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری کرد. نگهداری داروها در یخچال فقط برای داروهایی که یخچالی هستند، ضروری و مناسب است.
همچنین بهتر است هنگام مراجعه فرد به پزشک، فهرستی از داروهایی که مصرف می‌کند و در منزل موجود دارد، همراه داشته باشد تا از تجویز مجدد آنها خودداری شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от 💢داروخانه دكتر رضايى💢 (@drrezaeipharmacy)

لازم به ذکر است شربت‌های تاریخ گذشته را بایستی در فاضلاب خالی کرد و شیشه‌های آن‌ها را دور انداخت. داروخانه‌ها به هیچ عنوان مجاز به تحویل گرفتن دارو از بیماران نیستند؛ چراکه به محض خروج دارو از داروخانه شرایط نگهداری آن از کنترل خارج می‌شود. داروهایی را که تاریخ انقضایشان فرا رسیده، جداگانه و به شکل صحیح معدوم کنید و بهتر است قرص‌ها و کپسول‌ها را با زباله‌های تر مخلوط کرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Drghafouri.pharmacy (@drghafouri.pharmacy)

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند نکات مربوط به نگهداری داروها در منزل را رعایت می‌کنند و در صورت فراموشی مطلبی و ندانستن آن، از افراد متخصص و یا از طریق اینترنت درباره آن تحقیق می‌کنند‌. جمعی از کاربران نیز معتقدند که اغلب ایرانی‌ها انواع داروها را در خانه نگهداری می‌کنند و گاهی خودسرانه و بدون تجویز پزشک دارو مصرف می‌کنند. گروهی از کاربران هم به دور نگه داشتن داروها از دسترس کودکان اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند این موضوع نیز در نگهداری داروها در منزل بسیار مهم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала