در معرض خودکشی بودن کادر پزشکی در سراسر جهان +عکس

© Photo / Facebook/ The CALMzoneتشکیل کمیته "خودکشی" در دانشگاه های ایران
تشکیل کمیته خودکشی  در دانشگاه های ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
عده‌ای از پرستاران و پزشکان سراسر دنیا تحت فشار کاری و روانی دست به خودکشی می زنند!

به گزارش اسپوتنیک، یکی از موضوعاتی که در فضای مجازی سبب ناراحتی کاربران و نگرانی پرستاران و پزشکان شده است، آمار بالای خودکشی در میان پرستاران و پزشکان می باشد. در مجله jamapsychiatry آماری که درباره خودکشی پرستاران و پزشکان آمریکایی ارائه شده است، نشان دهنده فشار بیش ازحدکاری و روانی بر آنهاست.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دكتر بهزاد چاوشی (@dr.behzad.chavooshi)

در این آمار، در بازه ده‌ساله، ۲۳۰۰ پرستار و ۸۵۷ پزشک فقط در کشور آمریکا دست به خودکشی زده‌اند که آمار بالایی می باشد. لازم به ذکر است که این آمار قبل از پاندمی کرونا بوده است. همچنین این مجله آمار خودکشی پرستاران را بیشتر از پزشکان دانسته و همچتین در میان پرستاران، خودکشی پرستاران آقا را بیشتر از پرستاران خانم اعلام کرده است.
همچنین خودکشی جراحان بیشتر از پزشکان متخصص در این مجله عنوان شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от عبدالرضا بختیاروند (@a_bakhtiarvand)

گروهی از کاربران عقیده دارند که یک پرستارهیچگاه به اندازه کافی نخوابیده و خورد خوراک مناسبی ندارد و بخاطر این موضوع دچار اختلال‌های روانی و ذهنی مختلفی می شود. این دسته از کاربران بر این عقیده هستند که در دوران اپیدمی کرونا، پرستاران به دلیل کمبود نیروی انسانی، در دو شیفت خدمت می کنند که به مراتب کار را برای آنان دشوارتر می کند.
همچنین، کادر پزشکی مدام با صحنه های دلخراشی مواجه می شوند که تاثیر نامطلوبی بر روی ذهن و روان آنها می گذارد.
اکثر کاربران از وضعیت موجود ابراز نگرانی کرده و دلایل خودکشی پرستاران را استرس، فشارکاری، یآس و نا امیدی و پاسخ ندادن به نیازهای آنان دانسته اند. عده ای دیگر از کاربران نیز همدری خود را با قشر پرستاران ابراز کردند و معتقدند که این دسته از افراد هم شغل بسیار سختی دارند و هم حقوق کم آنان سبب فشار روانی زیادی بر روی آنان خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала