اگر مرتباً عدس بخورید چه اتفاقی می افتد

CC0 / RitaE / اگر مرتباً عدس بخورید چه اتفاقی می افتد
اگر مرتباً عدس بخورید چه اتفاقی می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
عدس برای قلب بسیار مفید است. گونه های مختلفی از این گیاه وجود دارد: قرمز ، زرد ، سیاه ، سبز و قهوه ای، اما محبوب ترین انواع عدس در ایران عدس سبز و قرمز است، که برای بدن بسیار مفید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده توسط کارشناس تغدیه در روسیه، عدس اغلب خارج از رژیم معمول روس ها است، اما باید به این حبوبات توجهنمود. هنگام صحبت در مورد رژیم غذایی متنوع ، منظور از متخصصان تغذیه درج انواع پروتئین های گیاهی در رژیم غذایی بسیار مهم به نظر می رسد.

لوبیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2019
کاهش چربی شکم با لوبیا و عدس

و عدس یکی از غنی ترین مواد این فهرست است. مجموعه اسیدهای آمینه قابل هضم، که در عدس وجود دارد ، برای ایجاد توده عضلانی بسیار مناسب است. پروتئین گیاهی سریعتر توسط بدن جذب می شود و می تواند به عنوان یک ماده افزودنی عالی در هنگام ورزشهای فعال عمل نماید.

با وجود شباهت کلی در ترکیب، هر نوع عدس ویژگی های خاص خود را دارد. عدس قرمز از نظر محتوای مس ، منگنز و آهن پیشتاز است ، این عدس همچنین پروتئین بیشتری نسبت به عدس سبز دارند. گرین از نظر مقدار ویتامین B9 یا اسید فولیک برتر از عدس قرمز است.

با این حال ، هر یک از انواع این گیاه سرشار از پلی فنول است - آنتی اکسیدان هایی که بدن را در برابر بیماری های مزمن ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. دانشمندان می گویند: از جمله: چاقی ، دیابت ، سرطان ، واکنش های التهابی مزمن در روده و اختلالات متابولیکی به کمک پلی فنول ها درمان می شوند.

گنجاندن منظم عدس در رژیم غذایی شما نیز با تقویت سیستم قلبی عروقی همراه است. منیزیم تأثیر مفیدی در کار قلب دارد، آهن خون را با اکسیژن اشباع می کند و اسید فولیک به همراه B12 از دیواره رگ های خونی در برابر آسیب و رسوبات کلسترول محافظت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала