چرا گوریل ها به سینه خود مشت می زنند؟

© REUTERS / Cincinnati Zooچرا گوریل ها به سینه خود مشت می زنند؟
چرا گوریل ها به سینه خود مشت می زنند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
گوریل ها با مشت زدن روی سینه خود و صدای حاصل از آن قصد نشان دادن اندازه بدن خود را دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیواطلس، این یافته‌ها بر اساس تحقیقات جدیدی منتشر شده که در آن گروهی از دانشمندان از آلمان و آمریکا 25 گوریل کوهی وحشی را در پارک ملی آتشفشان‌های «رواندا» بررسی کرده‌اند. مشاهدات محققان در طول بازه زمانی ژانویه 2014 تا ژوئیه 2016 به ثبت رسیده است.

در این مطالعات محققان نه تنها صدای ضربات روی سینه گوریل‌ها را ضبط کردند، بلکه ابعاد بدن آن‌ها را به روشی غیرتهاجمی موسوم به تصویرسنجی اندازه‌گیری کردند. در نهایت مشخص شد که هرچه اندازه بدن گوریل بزرگ‌تر باشد، فرکانس‌های صوتی صدای ضربات سینه او بم‌تر می‌شود. دلیلش احتمالا به اندازه کیسه‌های هوایی برمی‌گردد که در نزدیکی حنجره گوریل‌ها وجود دارد. این کیسه‌ها در گوریل‌های عظیم‌الجثه‌ بزرگ‌تر است و صدای بم‌تری تولید می‌کند.

تست کرونای دو گوریل آمریکایی مثبت بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2021
تست کرونای دو گوریل آمریکایی مثبت بود

حالا دانشمندان تئوری داده‌اند که صدای حاصل از ضربه زدن روی سینه یک گوریل به بقیه هم‌نوعان خود نشان می‌دهد که قادرند او را به چالش بکشند یا نه. به علاوه، این صدا به گوریل‌های ماده کمک می‌کند تا در انتخاب یک جفت مناسب و قدرتمند برای خود تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

شایان ذکر است که تعداد ضربات روی سینه و طول هر دوره از ضربه‌زنی‌های متوالی بین گوریل‌های مختلف، فرق می‌کند. این تفاوت‌ها می‌تواند نشانگر امضاهای شخصی هر گوریل باشد و حضور آن‌ها را از فاصله نسبتا زیادی به دیگران اعلام کند.

در این تحقیق دانشمندانی از «موسسه انسان‌شناسی فرگشتی مکس پلنک» آلمان، صندوق بین‌المللی «دیان فاسی» مستقر در آمریکا و دانشگاه «جرج واشنگتن» واقع در شهر واشنگتن آمریکا شرکت داشته‌اند. نتایج این مطالعه در مقاله‌ای در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала