گاف یک نماینده مجلس در توئیتر سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
اشتباه املایی و عدم اطلاع نماینده بجستان از موقعیت جغرافیایی ایران و چین حاشیه‌ساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد صفایی، نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی درباره پیمان اخیر ایران و چین نوشت اما او در این پیام برای واژه "قاره" از تشدید استفاده کرد و موقعیت جغرافیایی ایران را در شرق و چین را در غرب آسیا عنوان کرد؛ و نوشت: «آسیا بزرگترین و ثروتمندترین قارّه جهان است. در این قارّه دو قدرت نوظهور، ایران در شرق و چین در غرب تبلور یافته، پیمان راهبردی این دو میتواند، به برتری قدرت آسیا سرعت بخشد.»

این موضوع و گاف بزرگ با انتقادات و واکنش‌های فراوان کاربران از این نماینده و سایر نمایندگان همراه شده است. بسیاری از کاربران معتقدند اکثر نمایندگان مجلس از نظر سواد و دانش در سطح پایینی قرار دارند و ناراحت و متعجب‌اند از اینکه اینان نماینده‌ای برای حل مشکلات مردم شده‌اند.

در ادامه واکنش‌ها به این اتفاق محمد صفایی توئیت خود را پاک کرد و یک توئیت دیگر درباره پیمان ایران و چین در توئیتر منتشر کرد و این‌بار نوشت: «آسیا بزرگترین و ثروتمندترین قاره جهان است، در این قاره دو قدرت نوظهور ایران در غرب و چین در شرق تولد یافته، پیمان راهبردی این دو می‌تواند به برتری قدرت آسیا سرعت بخشد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала