فرهنگ‌سازی در مورد درک دشواری‌های بانوان در رسانه ملی ایران +ویدئو، عکس

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش اجباری بکارت یکی از اشکال خشونت علیه زنان است
آزمایش اجباری بکارت یکی از اشکال خشونت علیه زنان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
تابوشکنی و آگاهی‌سازی درباره عادت ماهیانه زنان در تلویزیون ایران با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش کوتاهی از سریال "منم دوستت دارم" که به موضوع عادت ماهیانه بانوان اشاره داشته در فضای مجازی منتشر می‌شود و کاربران فراوانی به این سکانس جنجالی و واکنش‌برانگیز، واکنش نشان می‌دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от پایگاه خبری خلیج فارس (@pgnews_ir)

با توجه به اینکه در تولیدات صدا و سیمای ایران به جز گفتگوهای پزشکی درباره مسائل دوران قاعدگی زنان صحبت نمی‌شود، این اقدام بی‌سابقه با هدف آگاهی‌سازی مردان، تولید و پخش شد و با استقبال بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от مجيد پركار (@majid.porkar)

مجید پرکار، سازنده این کار تلویزیونی در این‌باره نوشت: «نميدانم باید خوشحال باشم به سبب استقبال مردم از اين حركت فرهنگ‌ساز و يا غمگين باشم كه موضوعات مربوط به روح و جسم بانوان سال‌هاست ناديده گرفته شده و پخش این چند دقیقه، به این میزان ذوق‌زدگی و واکنش به همراه داشته است. امروز در حالی كه سرشار از اميد و خرسندی بابت ابراز محبت بیشمار شما مردم عزیز و رفقای رسانه‌ایم هستم، بر خود لازم می‌دانم تاکید کنم که طرحِ ساخت قسمت عادت ماهیانه با پیشنهاد، حمايت و اعتماد مديران شبكه سلامت به ثمر رسيد و این نوید بخش رویکردی تازه در رسانه ملی است.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حواشی هنرمندان (@hashiyeh)

کاربران بسیاری از این اتفاق استقبال کردند و آن را زمینه‌ای برای آگاهی‌بخشی خانواده‌ها عنوان می‌کنند. بسیاری با تشویق ایده این کار و تابوشکنی، این امر را برای درک بهتر زنان از سوی مردان موثر می‌دانند. جمعی از کاربران اما عنوان می‌کنند پیش‌تر می‌بایست درباره این مسائل فرهنگ‌سازی می‌شد چراکه همچنان با وجود پیشرفت‌های بسیار در برخی نقاط کشور ایران به این موضوعات توجه نمی‌شود. این کاربران معتقدند بهترین فضا برای آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی فضای خانواده و فضای آموزشی مدارس است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от حواشی هنرمندان (@hashiyeh)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала