دم اسب صحرایی برای درمان ریزش مو

© Fotolia / Petrikدم اسب صحرایی برای درمان ریزش مو
دم اسب صحرایی برای درمان ریزش مو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
امروزه به طور گسترده عصاره استخراج شده از گیاه «دم اسب صحرایی» در اروپا و آمریکا برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به موسسه سلامت همگانی انگلیس، مردان می‌توانند همراه با استفاده از عصاره گیاه «دم اسب صحرایی»، از دو داروی رایج به نام‌های فیناستروئید و ماینوکسیدیل بهره ببرند. این دو دارو به طور گسترده برای مقابله با ریزش موی آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان در صورتی که شاهد ریزش موی سر با الگوی مردانه هستند می‌توانند از ماینوکسیدیل استفاده کنند، اما داروی فیناستروئید برای آن‌ها ممنوع است.

رساندن دارو به سلول با روش جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2020
رساندن دارو به سلول با روش جدید

به نوشته «اکسپرس»، ریزش مو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که امروزه میلیون‌ها نفر از آن رنج می‌برند. سالن‌های زیبایی و متخصصان پوست و مو همواره بخش زیادی از وقت خود را به حل این مشکل اختصاص می‌دهند.

آزمایش‌های محققان نشان می‌دهد عصاره گیاه دم اسب صحرایی حاوی دو ماده بسیار تاثیر گذار شامل آنتی اکسیدان‌ها و سیلیکاست. آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که با مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد مقابله می کنند و مانع از آسیب به سلول‌ها می‌شوند.

تحقیقات متعدد حاکی از آن است که آنتی اکسیدان‌ها سطح میکرو التهابات را کاهش می دهد و مانع از پیری ریشه موی سر به دلیل فعالیت رادیکال‌های آزاد می‌شود. همچنین افزایش سیلیکون موجود در ریشه موی سر می‌تواند خطر ریزش مو را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала