طراحی سایت پیش‌نیاز شروع دیجیتال مارکتینگ

CC0 / / طراحی سایت پیش‌نیاز شروع دیجیتال مارکتینگ
طراحی سایت پیش‌نیاز شروع دیجیتال مارکتینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)یکی از روش های بازاریابی یا فروش آنلاین می باشد. در سال های اخیر مدل های کسب و کار تغییر پیدا کرده اند و به صورت آنلاین در آمده اند.

تغییر مدل های کسب و کار محدود به حوزه خاصی نمی گردد. آنلاین شدن همه کسب و کارها را از فنی و تخصصی ترین کسب و کارها را تاعمومی ترین مشاغل را شامل می شود.

معمولا اولین و اساسی ترین قدم برای ورود به دنیای آنلاین طراحی سایت می باشد. بعد از داشتن سایت می توان استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را در سایت اعمال کرد. در ادامه به صورت دقیق حوزه طراحی وب سایت و بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه طراحی سایت را انجام دهیم؟

برای طراحی سایت می بایست ابتدا نوع کسب و کار خود را مشخص کنید. به عنوان مثال آیا فعالیت ما در قالب یک شرکت انجام می شود یا به صورت شخصی؟ آیا نیاز به فروشگاهی برای فروش کالا یا خدمات خود داریم یا سایت ما به صورت مجله های خبری فعالیت می کند؟ این ها سوالات بسیار مهمی هستند که پیش از طراحی شدن سایت باید به آنها پاسخ داده شود. متاسفانه بسیاری از افراد برای این مراحل ابتدایی زمان نمیگذرارند و بعد از اتمام فرایند و تحویل سایت متوجه اهمیت این مسئله می شوند.

پس از مشخص کردن نوع سایت می بایست استراتژی و هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنیم. این که چه میزان وقت و هزینه برای وبسایت می توانیم در نظر بگیریم. چه نوع تبلیغاتی برای وب سایت خود داشته باشیم. آیا برای دیجیتال مارکتینگ برنامه ی خاصی داریم یا فقط یک وب سایت برای معرفی کسب و کار نیاز داریم.                                                                                                                                                        

دیجیتال مارکتینگ آینده هر وب سایت

هر وب سایتی برای این که به سود دهی برسد نیاز به جذب مشتری و فروش دارد. اگر چه فروش محصول تنها راه کسب درآمد از سایت ها نیست اما به منزله سود دهی سایت تلقی می گردد. برای کسب درآمد از سایت ها نیاز به اجرای فرایندهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی داریم. بازاریابی اینترنتی می تواند هر نوع تبلیغات در بستر وب را شامل شود. ممکن است در سایت های دیگر با درج بنر بخواهیم مخاطب جذب کنیم در این روش پس از انتخاب سایت مبدا نیاز به طراحی بند مناسب می باشد. صفحه لندینگ ما نیز باید برای پذیرش مخاطب و جذب او به خرید بهینه سازی شده باشد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ بسیار تاثیر گذار است. زیرا افراد صفحات زیادی را دنبال می کنند و وقت زیادی را در این شبکه های اجتماعی می گذرانند. همین موضوع باعث تاثیر عمیق شبکه های اجتماعی در الگوهای رفتاری افراد شده است. شبکه های اجتماعی مدل های خرید افراد را تغییر داده اند و افراد را به سمت آنلاین شدن سوق داده اند. بنابراین برای اکثر کسب و کارها از عمومی ترین موارد مثل مد و لباس، مشاوره و سبک زندگی تا حوزه های فنی و خاص، از تاثیر این نوع دیجیتال مارکتینگ نباید چشم پوشی کرد.

جمع بندی

امروزه انلاین شدن کسب و کارها مدل زندگی و خرید افراد را تغییر داده است. اگر ما نیز کسب و کاری داریم که به فکر رشد و بهبود آن هستیم نباید تاثیر فضای مجازی را نادیده بگیریم.اولین قدم برای آنلاین کردن کسب و کار طراحی سایت می باشد. طراحی سایت قدم اولی برای ورود به این حوزه است. در ادامه برای افزایش فروش و سود آوری کسب و کار باید به سراغ دیجیتال مارکتینگ برویم. دیجیتال مارکتینگ یک تخصص است که می تواند کسب و کار را به موفقیت برساند. همچنین نداشتن دانش در این حوزه کسب و کار را با خسارت روبرو خواهد کرد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала