فواید نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده برای سلامت بدن انسان

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر فواید نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده برای سلامت بدن انسان
فواید نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده برای سلامت بدن انسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
همه ما از فواید نوشیدن آب آشامیدنی برای سلامت بدن انسان با خبریم و می‌دانیم که 70 درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد؛ البته این مقدار، بر اساس سن، جنسیت، شرایط محیطی و … متغییر است.

حجم آب موجود در بدن انسان در افراد مختلف متغییر بوده و جالب است بدانید بیشترین حجم آب در بدن کودکان است و 78 درصد از وزن بدن آنها را تشکیل می‌دهد. پس این مایع حیات، در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد. اما، جالب است بدانید اگر آب آشامیدنی سالم و عاری از املاح مضر مصرف نکنید، علاوه بر انواع بیماری‌هایی که می‌تواند به بدن شما از سمت آب آشامیدنی سرایت کند، پوست و زیبایی ظاهری را نیز از دست می‌دهید.

انسان بدون غذا می‌تواند تا چندین روز، بلکه تا یک ماه هم زنده بماند، اما بدون آب نهایتا تا سه روز می‌تواند ادامه دهد؛ ضمن این که میزان مورد نیاز مصرف روزانه بدن انسان از آب آشامیدنی، روزی 8 هشت لیوان است و این 8 لیوان می‌تواند در صورت فعالیت بدنی زیاد یا در صورتی که در زیر نور آفتاب قرار گرفته باشید تا 12 لیوان نیز پیشروی کند.

نوشیدن صحیح آب آشامیدنی سالم در طول روز، علاوه بر سلامت داخلی بدن، می‌تواند تاثیر زیادی نیز روی سلامت خارجی یعنی پوست صورت و بدن شما بگذارد و این یکی از فواید نوشیدن آب تصفیه شده است که باعث شفاف و جوان سازی پوست صورت می‌گردد.

آب تصفیه شده از خشک شدن پوست صورت و بدن جلوگیری می‌کند

سلول‌های پوست صورت و بدن مانند انواع دیگر سلول‌های بدن انسان عمل می‌کنند. این سلول‌ها از آب ساخته شده‌اند، به طوری که باید به طور منظم هیدارته شوند تا اطمینان حاصل نمایید که سالم هستند و سالم می‌مانند. اگر بدن به میزان مورد نیاز و کافی آبرسانی نشود، پوست خشک می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین روش‌های آبرسانی پوست صورت و بدن، نوشیدن آب تصفیه شده است. حال چرا آب تصفیه شده؟

آب تصفیه شده رسوبات داخل آب را از بین می‌برد. حذف رسوبات داخل آب می‌تواند به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه کمک شایانی کند و همچنین حذف کلر از آب آشامیدنی یا همان وایتکس، از بسیاری لک‌های پوستی که با مصرف آب بوجود می‌آید جلوگیری می‌کند. همچنین یک فیلتر قلیایی کننده آب که آلکالاین نام دارد می‌تواند بدن شما را یونیزه قلیایی کند تا پوست شما به مرور زمان شفاف شده و کک و مک از صورتتان به کلی حذف گردد. پوست صورت خشک نه تنها ناخوشایند است، بلکه خارش دارد، پوسته پوسته می‌شود و به مرور ناراحت کننده نیز است که همه اینها با مصرف آب آشامیدنی سالم تصفیه شده حل می‌شود.

دفع سموم بدن با نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده

یکی از اهداف اصلی آب در بدن انسان این است که سموم را از بدن خارج می‌کند. اگر به مقدار کافی آب در بدن شما وجود نداشه باشد، قادر نخواهد بود تمام سموم را از بین ببرد؛ به همین علت مشکلات پوستی مانند آکنه، کدر شدن رنگ پوست صورت و بدن و ایجاد لک در صورت، را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از آب آشامیدنی تصفیه شده که نیترات، کلر، نیتریت، آرسنیک و انواع املاح مضر محلول در آب شهری را حذف و تصفیه می‌کند، هم به سلامت داخلی بدن خود و هم به جوان سازی و آبرسانی پوست خود کمک شایانی می‌کنید و جلوی ورود عناصر مضر به بدن، که ممکن است بر روی سلامتی پوست شما تاثیر بگذارند را می‌گیرید.

بهترین روش درمان و رفع چین و چروک پوست صورت

دنیا با آب و هوا و مشکلاتی که دارد، یک محیط خشک کننده برای پوست صورت است و پوست صورت خشک نیز، طبیعتا دارای چین و چروک پیشانی، دور چشم و کل صورت خواهد شد. برای رفع چین و چروک پوست صورت، کافیست آبی که در سلول‌های پوستی از دست می‌روند را به صورت مداوم به بدن خود بازگردانید. آبی سالم و عاری از هرگونه املاح مضر می‌تواند مانند معجزه برای پوست صورت شما عمل کند و باعث مرطوب شدن آن شود. به طوری که محققین انواع طب سنتی و علم روز پزشکی بر این باورند که آب آشامیدنی سالم، در صورتی که به میزان لازم و نیاز بدن در طول روز مصرف شود، بهترین روش جوان سازی و حفظ رطوبت پوست صورت و بدن در بانوان، آقایان و کودکان خواهد بود. هنگامی که سلول‌های پوستی به طور مناسب هیدراته می‌شوند، متورم شده و نرم می‌شوند.

بهترین روش برای شاداب نگه داشتن پوست، آب آشامیدنی تصفیه شده است

اگر بدن شما دچار کم آبی شده و اصطلاحا خشک شده است، با جذب آب پوست سعی می‌کند تا کم آبی خود را جبران کند تا از کلیه و کبدها حفاظت کند. این اتفاق باعث خشکی پوست صورت شما عزیزان می‌گردد. البته ناگفته نماند، کلر یا همان وایتکس موجود در آب آشامیدنی شهری نیز در خشکی پوست صورت نقش کمی ندارد و باید برای جلوگیری از ایجاد انواع بیماری‌های پوستی از آب آشامیدنی تصفیه شده رطوبت پوست و بدن را تامین کنید. اگر بدن شما به اندازه کافی هیدراته شود، کلیه شما تنظیم شده و به ترشح مایع اضافی کمک می‌کند و باعث تعادل در بدن می‌شود.

اکثر پزشکان بزرگ طب سنتی عنوان می‌کنند که آب آشامیدنی در صورت پاکیزه و معدنی نبودن، باعث انواع بیماری‌هایی در سطح پوست صورت می‌شود. ضمن اینکه استفاده منظم از هشت لیوان به میزان 230 میلی لیتر نیاز بدن انسان است و از آنجایی که فواید نوشیدن آب تصفیه شده برای آب‌رسانی به پوست صورت بسیار زیاد است، بهتر است برای نوشیدن آب آشامیدنی و پخت و پز، از یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس استفاده کنید. عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که تا فیلتر مرحله چهارم، آب کاملا مقطر می‌شود و پس از آن املاح معدنی مفید که طی مراحل تصفیه حذف شده‌اند را به آب برمی‌گرداند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала