طرح پیشنهادی به مجلس برای ثابت ماندن ساعت رسمی کشور ایران +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ساعت رسمی ایران
ساعت رسمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
نماینده تهران از طرح پیشنهادی به مجلس برای ثابت ماندن ساعت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌و‌گوی خبری از طرح پیشنهادی به مجلس برای ثابت ماندن ساعت خبر داد و عنوان کرد این طرح در سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: «ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس طرحی را در راستای تغییر ساعت رسمی کشور بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته به مجلس ارائه کرده است. این طرح در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی است و من هم از امضاء‌کنندگان این طرح بودم البته با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه قرار داریم بعید است این طرح در صحن مجلس فعلا مطرح شود.»

وی افزود: «تغییر ساعت طرحی بود که برای استفاده بیشتر از نور خورشید در کشور انجام می‌شد. بر اساس مطالعات جدید این تغییر ساعت اثرات بدی بر انسان از جهت روحی و روانی دارد و افسردگی فصلی ایجاد می‌کند و ما هم نیازمند بازنگری این قانون هستیم و من هم موافق هستم تا ساعت با شروع فصل بهار و پاییز تغییر نکند. ضمن اینکه کشورهای زیادی هستند که از تغییر ساعت تبعیت کردند و در حال حاضر تعدادی کشور تصمیم به نقض آن دارند.»

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند از تغییر فصلی ساعت احساس خوشایندی ندارد و ترجیح می‌دهند ساعت، ثابت بماند. کاربرانی نیز با کنایه به نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند مشکل مردم ایران تغییر ساعت نیست بلکه مشکل، خود نمایندگان هستند که به مسائل و مشکلات اصلی مردم بی‌توجه‌اند.

آنها عنوان می‌کنند این تغییر ساعت نیست که ما را افسرده می‌کند بلکه گرانی‌ها، تورم و مشکلات جامعه هستند که سبب این افسردگی‌ها می‌شود و بهتر است نمایندگان برای مشکلات معیشتی مردم چاره بیندیشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала