گلابی رکورددار گرانی‌های پس از برجام شد +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / گلابی
گلابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
گرانی گلابی، با قیمت کیلویی ۱۲۵ هزار تومان در بازار ایران، واکنش‌ها و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، واکنش‌های زیادی در پی گرانی میوه و اخیرا، با گران شدن گلابی در بازار میوه ایران شکل گرفته است. گلابی در روزهای پایانی زمستان و در آستانه سال نو شمسی در برخی از مناطق تهران و کرج، در میوه فروشی‌ها به کیلویی ۱۲۵ هزار تومان رسیده است.

اکبر یاوری، عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «گلابی که در میوه فروشی‌ها وجود دارد، وارداتی نیست. و افراد برای سوءاستفاده، گلابی را به اسم وارداتی می‌فروشند اما واقعیت این است که این میوه خارجی نیست و ممکن است این گلابی قاچاقی وارد شده باشد که چنانچه سازمان تعزیرات متوجه این موضوع شود، واحد صنفی را پلمپ می‌کند.»

وی با اشاره به اینکه گلابی‌های در سطح شهر، گلابی سردخانه‌ای هستند به دلیل اینکه میوه تابستان می‌باشد و طعم خودش را از دست داده‌؛ توضیح داد: «به طور کلی چهار قلم میوه وارداتی داریم. انبه، آناناس، موز و نارگیل میوه‌هایی هستند که از دیگر کشورها تامین می‎‌شود.»

گرانی گلابی اخیرا حواشی و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است و از جمله‌ی این واکنش‌ها، واکنش مجری جوان تلویزیون بود که در این رابطه در توئیتی نوشت: «گلابی کیلویی ۱۲۵ هزار تومنه، دیه‌ی منو تو پول یه نیسان گلابی هموطن.»

بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از گرانی‌های اخیر و عدم نظارت دقیق بر تنظیم قیمت‌ها در ایران عنوان می‌کنند مردم مدت‌هاست به این گرانی‌ها عادت کرده‌اند و اقلام زیادی به علت گران بودن از سبد خرید آنها حذف شده است که دلیل آن عدم قدرت خرید و ریشه در تورم و گرانی‌ها می‌باشد.

کاربرانی نیز ضمن اینکه امیدوارند قیمت‌ها در آستانه سال نو پایین بیایند، عنوان می‌کنند گرانی‌ها، کسادی بازار و عدم توانایی مردم در خرید مایحتاج زندگی بسیار تاسف بار است و بهترین کار رسیدگی و توجه مسئولان به مردم می‌باشد. جمعی نیز عنوان می‌کنند گلابی با این قیمت دیگر برای تحقیر به کار نمی‌رود و برای تحسین و احترام‌گذاری باید از آن استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала