متولدین سال ۱۴۰۰ سهامدار بورس می‌شوند +عکس

© Photo / tasnimچگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت
چگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
با تصویب مجلس شورای اسلامی متولدین ۱۴۰۰ سهامدار بورس می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی به متولدین سال ۱۴۰۰، جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند درآمدی به ماده واحده این لایحه در راستای حمایت از جمعیت و خانواده موافقت کردند.

مطابق ماده واحده الحاقی، دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، ۱۰ میلیون ریال از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد. آیین‌نامه اجرایی این بند توسط هیأت دولت تهیه و به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

View this post on Instagram

A post shared by مهدنیوز (@mahdnews)

کاربران بسیاری موافق و مخالف این طرح هستند. بسیاری از این کاربران عنوان می‌کنند متولدین ۱۴۰۰ نه تنها از این طرح و سهام بورس سود نخواهند کرد بلکه تا بزرگ شوند متضرر نیز خواهند شد. این کاربران ضرر متحمل شده اخیر مردم در بورس را دلیل صحبت‌های خود عنوان می‌کنند. اما جمع دیگری از کاربران به این آینده‌نگری خوش‌بینانه می‌نگرند و معتقدند بایستی مقدمات زندگی راحت‌تری را برای تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری ایجاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала