ارتباط بین افسردگی و اعتقادات مذهبی

© Photo / Jeffreyارتباط بین افسردگی و اعتقادات مذهبی
ارتباط بین افسردگی و اعتقادات مذهبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
بر اساس تحقیقات دانشمندان، حضور در مراسم مذهبی از افسردگی در افراد جلوگیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله دین و سلامت  Journal of Religion and Health، سالهاست که دین مایه آرامش و حمایت افراد است. یک مطالعه جدید رابطه پیچیده بین تجربه مذهبی و سلامت روان را بررسی کرده است. محققان نتیجه گرفتند که شرکت در مراسم مذهبی به شرکت کنندگان کمک می کند تا از افسردگی جلوگیری کنند. در مقابل اعتقاد به وجود محافظت افراد توسط فرشته با افزایش خطر افسردگی همراه بود.

تاثیر اختلافات مذهبی و فرهنگی بر ازدواج
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2021
تاثیر اختلافات مذهبی و فرهنگی بر ازدواج

مردانی که به "حمایت فرشته ها" اعتقاد دارند، مستعد ابتلا به افسردگی هستند. محققان با مشاهده بیش از 12000 نوجوان آمریکایی، از نوجوانی تا بزرگسالی رابطه بین تجربه مذهبی و افسردگی را بررسی کردند. شرکت کنندگان در ابتدا در حالی که در دبیرستان در سال های 1994 و 1995 تحصیل می کردند برای این پروژه انتخاب شدند. شرکت کنندگان در مورد میزان دینداری و دفعات حضور در خدمات مذهبی، و حضور کمک های الهی در طول زندگی خود طرح کردند.

نتایج نشان داد که حضور مکرر در خدمات مذهبی خطر افسردگی را در همه افراد، صرف نظر از جنسیت کاهش می دهد. با این حال، مردانی که به هدایت ماورا طبیعی و محافظت با فرشته ها اعتقاد داشتند، بیشتر در معرض افسردگی بودند. طبق آمار، زنان بیشتر از مردان در معرض افسردگی هستند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که رابطه بین افسردگی و هدایت الهی در مردان بیشتر از زنان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала