پاکبانی و سرپرستی گله چارپایان توسط دارندگان نشان طلای کشتی فرنگی نوجوانان +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / کشتی فرنگی
کشتی فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
محمد محرابی در آرزوی دستیابی به خوش‌رنگ‌ترین مدال‌های جهانی و المپیک، با چوپانی روزگار می گذارند!

به گزارش اسپوتنیک، محمد محرابی، دارنده نشان طلا و برنز کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت‌های آسیا و جهان به علت فوت پدر جانبازش مجبور است که چوپانی کند. او در مصاحبه با ایسنا گفته است که گوسفندان برای یکی از بستگان او است و در ازای چوپانی مبلغی را ماهیانه دریافت می‌کند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

محمد محرابی بر این عقیده است که چوپانی روز به روز او را از اهداف ورزشی خود دور می کند.

محمد محرابی پس از رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان و بازگشت به زادگاه خود پلدختر، بعات برخی بی‌مهری‌های صورت گرفته از سمت مسئولان ورزشی مجبور شد تا به کوچ اجباری تن دهد و برای دست‌یابی به اهداف ورزشی خود راهی استان البرز شود‌.

او توانست در آخرین رویداد ورزشی پیش از شیوع ویروس کرونا در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی امید به عنوان نخست دست یابد اما با بدشانسی تمام و باخت در پیکارهای انتخابی درون اردویی نتوانست راهی مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال شود.

دارنده نشان طلا و برنز کشتی در پلدختر خانه ای داشته است که بعلت وقوع سیل به صورت صد درصد تخریب شده و به همین علت مجبور شد تا در عملیات ساخت و ساز کمک حال خانواده خود باشد تا حداقل پول کمتری را به کارگر بدهند. 

او یک سالی است که از سر اجبار و تامین بخشی از نیازهای زندگی در کنار تحصیل در دانشگاه مجبور است از گوسفندان مواظبت کند و به چوپانی مشغول است. 

این اتفاق در حالی افتاده است که محمد حسینوند، دارنده ۲ مدال طلای کشتی فرنگی نوجوانان آسیا و فرزند جانباز و آزاده هشت سال جنگ تحمیلی نیز به عنوان رفتگر به کار در شهرداری دزفول شده است. 

او عنوان کرده است که از طریق پیمانکار در شهرداری دزفول استخدام شده و ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و اگر کارش را خوب انجام دهد تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز ممکن است ارتقا یابد.
بسیاری از کاربران نسبت به این اتفاقات تلخ واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی ثبت کردند.
بسیاری از کاربران معتقدند که آیا شان یک ورزشکاری که برای تیم ملی افتخارآفرینی کرده، این است که با او این طور برخورد شود و به این حرفه روی بیاورد. این دسته از کاربران معتقدند که هیچ شغلی بد نیست اما محمد محرابی و محمد حسینوند به حق ورزشی خود نرسیدند و این شغل ها آنان را از اهداف و رسالتشان دور خواهد کرد. گروهی از کاربران نیز عنوان کردند که کسانی که اینقدر استعداد دارند و در ورزش مدال آوری کرده اند باید تمرکز خود را بر روی ورزش بگذارند. به گفته این دسته از کاربران، دولت ایران باید برای حفظ این سرمایه های ملی بهترین امکانات را به آنان و خانواده شان بدهد تا که فکر و ذکرشان فقط و فقط رشته ورزشی خود باشد و به تامین معاش خانواده فکر نکنند. گروهی از کاربران نیز بی اهمیتی به این مسائل را دلیلی بر مهاجرت و ترک وطن ورزشکاران می دانند و معتقدند که آنان حق دارند تا برای موفقیت و بقا، ایران را ترک کنند و هیچ انتقادی بر آنان نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала