خرید و فروش جنگل‌های آمازون در فیسبوک +عکس، ویدئو

© Sputnik / Николай Хижняк /  مراجعه به بانک تصاویر جنگل درختان شمشاد در استان کراسنودار روسیه
جنگل درختان شمشاد در استان کراسنودار روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
کاربران در صفحات اجتماعی به فروش غیرقانونی بخش‌هایی از جنگل‌های آمازون واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، طی یک تحقیق از بی‌بی‌سی که نشان می‌دهد گروه‌های سازمان یافته، بخش‌هایی از جنگل‌های استوایی آمازون در برزیل را، در فیسبوک به طور غیرقانونی می‌فروشند، کاربران واکنش‌های متفاوتی به این موضوع نشان دادند. گفته می‌شود صدها آگهی فروش از بخش‌هایی از بزرگ‌ترین جنگل دنیا که بعضی از آنها جزو قلمرو حفاظت شده بومیان است در فیسبوک منتشر شده است و اغلب این جنگل‌ها به منظور تولید زمین‌های کشاورزی و دامپروری پاک‌تراشی شده است.

همچنین قابل ذکر است در سه سالی که ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل شده است جنگل‌زدایی به بیشترین میزان در یک دهه گذشته رسیده‌؛ درختانی که وجودشان برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی حیاتی است و در واقع ریه زمین هستند، جنگل‌هایی که یکی از مهمترین زیستگاه گونه‌های جانوری و گیاهی جهان به شمار می‌رود.

جمع زیادی از کاربران با شوخی و خنده با این موضوع برخورد می‌کنند و با جملاتی از قبیل قیمت زمین چند است ما هم بخریم، یا چرا جنگل‌های ایران را خرید و فروش نکنیم و سراغ جنگل‌های آمازون برویم، نظر می‌دهند. برخی از کاربران ضمن اینکه عنوان می‌کنند از این اتفاق متعجب نیستند، معتقدند در همه جای دنیا فساد وجود دارد و خرید‌های غیرقانونی وجود دارد. گروهی از کاربران نیز با تمسخر عنوان می‌کنند در ایران، زمین، کوه، دریا، جنگل و موارد غیرقانونی این چنینی به فروش می‌رسد. کاربرانی نیز نگران نسل آینده هستند و عنوان می‌کنند مگر نسل بعد ریه‌هایی از جنس دیگر دارند که این چنین جنگل‌خواری در سراسر جهان رواج پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала