برنامه ای برای تشخیص کووید 19 از طریق گوشی

© Depositphotos.com / Kawee Wateesatogkijبرنامه ای برای تشخیص کووید 19 از طریق گوشی
برنامه ای برای تشخیص کووید 19 از طریق گوشی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
دانشمندان اتریشی یک برنامه رایانه ای ایجاد کرده اند که قادر است ویروس کووید 19 و سایر بیماری ها را براساس علائم توصیف شده توسط کاربر تشخیص دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نویسندگان مقاله در مجله علمی نیچر در مقاله ای به پروژه تشخیص کرونا با کمک نصب اپلیکیشن در گوشی پرداختند، خطوط تلفنی در این پروژه به تشخیص بیماری همه گیر ویروس کرونا کمک می کند. یک دستیار صوتی به صورت آنلاین علائم شخص را دریافت می کند و می تواند تشخیص وجود کرونا در بیمار را بررسی کند، این دستیار صوتی قادر است صدای بیمار را به 36 زبان تشخیص داده و بیش از 20 هزار بیماری را تشخیص دهد.

کشف تفاوت‌هایی در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2021
کشف تفاوت‌هایی در مرگ و میر ناشی از کووید 19 در نژادهای مختلف

توسعه دهندگان ادعا می کنند که این "چت بوت" قادر به تشخیص ویروس کرونا تا بیش از 96 درصد است. هوش مصنوعی علائم ویروس کرونا را با شکایت از سرفه خشک، تب یا تماس با ناقل کووید 19 را ارزیابی می کند.

به گفته دیمیتری کاپلون ، دانشیار گروه اتوماسیون و فرایندهای کنترل در این پروژه می گوید که این سیستم داده های کافی برای آموزش هوش مصنوعی در طول بیماری را گرد هم آورده است، بنابراین دقت تشخیص اپراتور بالا است.

در عین حال الكساندر فدئف، معاون رئیس دانشگاه دیجیتالی سازی پلی تکنیك تومسك هشدار داد كه چنین سیستم هایی تشخیص بیماری را به طور کامل انجام نمی دهند و مجموعه ای از علائم را پیدا می كنند. وی گفت، بنابراین به نتایج حاصل از این برنامه بدون مشارکت پزشک اعتماد نکنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала