راههای احساس امنیت بیشتر در سفر خارجی

© Photo / Pixabayراههای احساس امنیت بیشتر در سفر خارجی
راههای احساس امنیت بیشتر در سفر خارجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
مسافرت کردن به کشورهای دیگر برای اکثر مردم جذابیت های خاص خودش را دارد.

حال این سفر تفریحی باشد، تحصیلی باشد یا تجاری، یا حتی برای اقامت و مهاجرت به کشوری دیگر. به اندازه ای جذاب هست که همه برای آن هیجان دارند. اما سفر به مناطق ناشناخته ای که قبلاً آنجا نبوده ایم، گاهی برایمان نگرانی هایی را به وجود می آورد. اینکه قرار است به کشوری برویم که شاید با آداب و رسوم و آب و هوا و فرهنگ آنجا آشنایی نداشته باشیم. و یا اینکه قوانین آن کشور را ندانیم. بنابراین فاکتور امنیت در سفر بسیار اهمیت پیدا می کند. ما باید اقداماتی انجام دهیم که در طول مسافرت احساس امنیت و اطمینان بیشتری داشته باشیم. اما با چه اقداماتی؟ قصد داریم در این مطلب به راههای احساس امنیت بیشتر در سفر خارجی بپردازیم:

1-  بهتر است قبل از مسافرت کمی در مورد زبان و گویش رسمی و رایح آن کشور مطالعه کنیم. همین که برخی از کلمات بسیار پرکاربرد و املای آن ها را بدانیم هم به ما کمک می کند که بتوانیم راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنیم. دانستن زبان انگلیسی هم می تواند در بسیاری از سفرها راهگشا باشد.

2-  همراه بردن پول نقد یکی از چالش های همیشگی مسافران است. باید در نظر داشته باشید که قوانین جابجایی اسکناس را در کشور خودتان و کشور مقصد در نظر بگیرید تا دچار مشکلات ارز قاچاق نشوید. از طرف دیگر برای جلوگیری از سرقت پول نقد در سفر، حتماً پول های خود را در جای مطمئن قرار دهید. از قرار دادن همه پول نقد خود در چمدان خودداری کنید.

3-  قبل از مسافرت کمی در مورد قوانین رایج کشور مقصد مطالعه کنید. برخی کارهای کاملاً عادی در کشور ما (مثل جویدن آدامس، یا بغل کردن و بوسیدن هنگام احوال پرسی) گاهی در کشورهای دیگر بسیار توهین آمیز بوده و یا غیرقانونی هستند.

4-  در مورد آب و هوای مقصد هم مطالعه کنید. گاهی همراه نبردن لباس به میزان کافی یا مناسب برای آن آب و هوا می تواند هزینه های زیادی را برای خرید لباس برای شما ایجاد کند.

5-  مدارک مسافرت شامل پاسپورت، برگه های اقامت، ویزا، و سایر مدارک هویتی خود را در محل امنی قرار دهید و حتماً در گشت و گذار شهری همراه داشته باشید. داشتن کارت هتل محل اقامت هم می تواند در مواقع اضطراری به کمک شما بیاید.

6-  راههای ارتباطی با خودتان مثل شماره تلفن هتل را به بستگان خود در ایران بدهید تا در مواقع اضطراری بتوانند از شما خبردار شده و یا مواردی را به شما اطلاع رسانی کنند.

7-  قبل از رفتن به مسافرت حتماً بیمه مسافرتی تهیه کنید. داشتن بیمه مسافرتی به شما کمک می کند تا در صورتی که دچار مشکلاتی نظیر بیماری یا حوادث، گم شدن چمدان، مدارک و یا تأخیر در پرواز بتوانید از بیمه مسافرتی خود کمک بگیرید. بیمه مسافرتی قبل از سفر باید خریداری شود و بهتر است که این بیمه را برای کل مدت زمانی که ویزا دریافت کرده اید خریداری کنید که اگر به هر دلیلی بازگشت شما به تأخیر افتاد بتوانید همچنان تحت پوشش بیمه مسافرتی باشید.

8-  بهتر است که قبل از سفر در مورد سفارتخانه یا کنسولگری یا دفتر حافظ منافع کشور ایران را در آن کشور جست و جو کنید تا اگر احیاناً دچار مشکلی شدید بتوانید از آن ها کمک بگیرید.

9-  در صورتی که بار اول هست که با هواپیما سفر می کنید، حتماً در مورد سفر با هواپیما مطالعه کنید و اقدامات لازم را در زمان سفر هوایی در ذهن خود مرور کنید. داشتن اطلاعات کافی از نحوه عملکرد هواپیما می تواند احساس آرامش بیشتری را به شما القا کند.

10-  در صورتی که به صورت زمینی سفر می کنید، و قصد رانندگی با ماشین شخصی یا اجاره ای را دارید، حتماً قوانین رانندگی در آن کشور را به دقت مرور کنید. گاهی در برخی از کشورها قوانین متفاوت هستند و شاید شما را با جریمه های سنگین مواجه کنند.

11-  اگر در زمان پیک مسافرت به کشوری سفر می کنید، حتماً از قبل هتل رزرو کنید و یا برای اقامت خود برنامه ریزی کنید. در اکثر کشورها و شهرها در زمان پیک سفر و هجوم گردشگران، مراکز اقامتی نایاب شده و یا به شدت گران قیمت هستند. بنابراین مسافرت بدون برنامه اقامت در این زمان ها اصلاً ایده خوبی نیست.

12-  از اپلیکیشن های مکان یاب استفاده کنید و یا برنامه های موبایلی که می توانند مکان های دیدنی و مختلف را به شما معرفی کنند. قبل از رفتن به رستوران و یا مراکز مختلف می توانید بازخوردها و نظرات کاربرانی که قبلاً مسافرت رفته اند را مطالعه کنید و با آگاهی از تجربه کاربران قبلی به آن مکان مراجعه کنید. با این کار خاطرات بهتری را هم برای خود رقم خواهید زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала