جنجال و ماجرای پارکور در مجموعه جهانی تخت جمشید +ویدئو

© Photo / Unsplash/ Mostafa Merajiتخت جمشید
تخت جمشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
حرکات نمایشی یک پارکور کار جوان در تخت جمشید با واکنش‌های انتقادی کاربران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر ویدئویی از اقدام یک جوان پارکورکار و اجرای حرکات نمایشی او در مجموعه‌ی جهانی تخت جمشید در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مورد انتقاد کاربران و واکنش آنها قرار گرفته است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от سعید سجادیان(نویسنده) (@saeed_sajjadian)

در این ویدئو، حرکات نمایشی در محوطه جهانی تخت جمشید و پرش‌های مختلف از روی آثار باستانی و ارزشمند این مجموعه بدون توجه به ممنوعیت حرکت روی آثار تاریخی موجود در محوطه، صورت گرفته است، که با انتشار ویدئوی ضبط شده‌ی آن در صفحات اجتماعی و واکنش‌های کاربران، این اقدام مورد توجه مدیران فرهنگی این مجموعه جهت بررسی موضوع قرار گرفت.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от هفته‌نامه امرداد (@amordad.news)

حمید فدایی، مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید در خصوص این اتفاق عنوان کرد: «این موضوع مربوط به تابستان امسال می‌باشد و دلیل عمده آن وضعیت ناشی از شیوع کرونا و کاهش نیروهای یگان حفاظتی این مجموعه میراثی و همچنین نوعی ناآگاهی فرهنگی نسبت به ارزش‌های چنین آثاری می‌باشد.»
وی همچنین از پیگیری دقیق موضوع برای مشخص شدن ابعاد آن خبر داد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Rouydad24 (@rouydad24.ir)

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از این اقدام و اتفاق، نگران کم‌توجهی و بی‌توجهی برخی از مسئولان و مردم نسبت به آثار تاریخی و میراث به جای مانده از گذشتگان هستند. این کاربران معتقدند باید با افرادی که دست به تخریب آثار تاریخی، دیوارنویسی و یادگاری بر روی این بناها می‌زنند به صورت جدی برخورد شود تا درس عبرتی برای سایرین شود. جمعی نیز معتقدند باید در زمینه حفظ آثار تاریخی و بناهای با ارزش فرهنگ‌سازی کرد و برای نگهداری از آنها بودجه‌ای مناسب در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала