سه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoسه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا
سه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
سرگئی وزنزنسکی، دانشیار کرسی بیماری های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه دوستی ملل روسیه می گوید ممکن است برخی از افراد به کووید 19 اصلاً مبتلا نشوند، زیرا قبلاً به انواع دیگر ویروس کرونا مبتلا شده،، چندی پیش دچار عفونت ویروسی گردیده یا مصونیت موضعی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سرگئی وزنزنسکی خاطرنشان می سازد آنتی بادی ها نشانگر ملاقات بدن با عامل بیماری زا  هستند و در عین حال، برخی از افراد در مقابل  بیماری ها، به عنوان مثال بیماری ایدز حساس نیستند.

دانشمندان: سویه های جدید کرونا می توانند سیستم ایمنی بدن را فریب دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
دانشمندان: سویه های جدید کرونا می توانند سیستم ایمنی بدن را فریب دهند

وزنزنسکی  افزود : "در شرایط شیوع  ویروس کرونا، تعداد چنین افرادی به مراتب  بیشتر است . علت مصونیت آنها بطور مشخص معلوم نیست و در این باره بحث های علمی صورت می گیرد که ادامه دارد."

به گفته این پزشک روس، یكی از روایت ها وجود مصونیت ناشی از ابتلا به انواع دیگر ویروس کرونا است. فرض دوم به این دلیل است که قبل از ملاقات با ویروس کرونا ، فرد قبلاً دچار نوعی عفونت ویروسی شده بود و پس از آن سطح اینترفرون ها در وی افزایش یافته است . اگر تعداد آنها زیاد باشد ، حساسیت به عفونت های ویروسی کاهش می یابد.

روایت سوم وجود عناصر موضعی ایمنی و  مجتمع های ایمنی است که از نفوذ ویروس در سطح مخاطی دستگاه تنفسی جلوگیری می کنند. این متخصص  افزود اینکه کدامیک از این مکانیسم ها در این زمینه عمل می کند،  موضوع بحث علمی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала