کشف موئیایی با زبان طلایی در مصر

© AP Photo / Nariman El-Moftyکشف موئیایی با زبان طلایی در مصر
کشف موئیایی با زبان طلایی در مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
گروهی از باستان ‌شناسان در مصر یک مومیایی 2000 ساله را پیدا کرده اند که زبان طلایی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از باستان شناسان مصر و جمهوری دومنیکن هنگام بررسی یکی از محوطه‌های باستانی مصر در شهر تاپوزیریس ماگنا،  مومیایی را کشف کردند که زبان طلایی داشت.

کشف راز آرامگاه  فرعون جوان مرگ مصر باستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2019
کشف راز آرامگاه فرعون جوان مرگ مصر باستان

شهر تاپوزیریس ماگنا به دلیل آن شهرت یافته که توسط فرعون بطلمیوس دوم فیلادلفوس، دومین فرعون مصر در 280-270 قبل از میلاد تاسیس شده است.

 بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت آثار باستانی مصر منتشر شده، احتمالا این زبان طلایی با هدف این‌که مومیایی در زندگی پس از مرگ هم بتواند صحبت کند در دهانش قرار داده شده است. هنوز مشخص نیست آیا این مومیایی در زمان حیات دچار لکنت زبان بوده است یا خیر و همچنین مشخص نیست چرا برای ساخت این زبان از طلا استفاده شده است.

باستان‌شناسان پیش‌تر نیز مجموعه‌ای از سکه‌ها با تصویر چهره کلئوپاترای هفتم را در این معبدها کشف کرده بودند که نشان‌ می‌دهد این معبدها در دوران حکومت این ملکه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در سایر قبرهای 2000 ساله که در این منطقه کشف شده نیز گنجینه‌های قابل‌ توجهی کشف شده است. در یکی از این قبرها مومیایی زنی وجود دارد که یک ماسک مرگ بر روی آن قرار داده شده است. این ماسک که بخش زیادی از جسد را پوشانده به شکل یک چهره خندان ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала