شهری با رشد منفی طلاق در ایران +عکس

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر میبد در استان یزد به عنوان شهری با آمار منفی طلاق معرفی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حجت الاسلام علیرضا آقایی، رئیس بنیاد صیانت از خانواده دادگستری شهرستان میبد، در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی از رشد منفی طلاق در شهرستان میبد خبر داد و گفت: «با همه تلاش‌هایی که نهادهای دولتی و مردمی و بنیاد صیانت از خانواده دادگستری در آسیب‌های اجتمایی به ویژه طلاق در شهرستان میبد انجام دادند، در ده ماه امسال نسبت به ده ماه سال گذشته، پرونده‌های طلاق متوقف و آمار ازدواج ۱۸ درصد افزایش یافته است.»

View this post on Instagram

A post shared by میبدما (@meybode_ma)

این خبر با تیتر "میبد، شهر بدون طلاق" در برخی از رسانه‌های ایران منتشر شد که به گزارش میبدما، صحبت رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر صیانت از بنیان خانواده استان یزد، «توقف رشد آمار طلاق و منفی شدن آن» بوده است و این موضوع با ثبت نشدن حتی یک طلاق در ده ماه گذشته به شدت منافات دارد و اصولا صحبت‌های ایشان این مفهوم را نداشته است. همچنین با پیگیری خبرنگار میبدما از رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد، آقای زارعی با بیان آمار ۱۰۶ طلاق برای ده ماهه اول سال جاری و کم شدن دو مورد نسبت به ده ماهه سال قبل، «رشد طلاق» را منفی دانست که به مفهوم عدم ثبت طلاق نبوده است.

کاربران بسیاری ضمن اشاره به ازدواج‌‌ها و طلاق‌های صوری عنوان می‌کنند برای شهری با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر جای تعجب دارد که هیچ طلاقی در آن ثبت نشده باشد. برخی از کاربران نیز کاهش علت پایین بودن آمار طلاق در برخی شهرهای ایران را شرایط مساعد زندگی عنوان می‌کنند.

کاربرانی اما با کنایه به سخت‌تر شدن زندگی در ایران و عدم تمایل جوانان به ازدواج، عنوان می‌کنند وقتی آمار ازدواج پایین باشد و ازدواجی صورت نگیرد طلاقی نیز در کار نخواهد بود. برخی از کاربران نیز از مزیت‌های طلاق صحبت می‌کنند و ماندن در زندگی به هر قیمتی را توصیه نمی‌کنند و معتقدند طلاق همیشه بد نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала