روش های جدید ضد عفونی کردن معابر، گامی در جهت پیشگیری از کرونا ویروس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روش های جدید ضد عفونی کردن معابر، گامی در جهت پیشگیری از کرونا ویروس
روش های جدید ضد عفونی کردن معابر، گامی در جهت پیشگیری از کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضد عفونی کردن معابر از جمله روش هایی، برای پیشگیری از مبتلا شدن شهروندان به ویروس کرونا می باشد.

در پیش گرفتن سیاست ضد عفونی کردن معابر می تواند نقشی حیاتی و قابل توجه را در بهبود شرایط ناموزون این روزها ایفا کند. کرونا، ویروس کوچکی که تاج پادشاهی بر سر گذاشته و حکومت را در این سیاره ی منظومه ی شمسی در دست گرفته ( شاید هم فراتر از آن، مرزها را یک به یک رد کرده و مهمان دیگر سیارات نیز شده باشد حتی اخترک ب 612!) و غباری ملوث به ترس را به گردی از تنهایی تنیده و رشته ی عظیم تنیده شده اش را بر سر دنیا و آدمک هایش گسترده است.

ضد عفونی کردن معابر با کمک پمپ کارواش آتش نشانی

کرونا، این ریزک تاجدار امپریالیسم، یک سالی می شود که با اهتمام فراوان، سعی در به رخ کشیدن قدرتش دارد و بی توجه و فارغ از صفت های تعریف کننده و تقسیم کننده ی طبقاتی، سعی در استعمار جهان و موجوداتش کرده است؛ قوانین خودش را وضع کرده است، قوانینی که سرپیچی از آن ها تبعاتی جبران ناپذیر را به همراه دارد. آشکارترین قانون بی رحمانه ی او، تنهایی و دوری از اجتماع و دوستان می باشد. اگر از من بپرسید می گویم که شخصیت این ریزک تاجدار، از نوع تیپ شخصیتی آرکتایپ هادس می باشد؛ ویروسی منزوی و اجتماع گریز که برای دیگران، هیچ جذابیتی برای نزدیک شدن به او وجود ندارد. با این حال اما نگرش عمیق و دیدگاهی که این ویروس، نسبت به نیاز انسان به تنهایی دارد، نشان از درک او از زندگی می باشد!

شاید هم وسواس انکار ناپذیرش می باشد که مردم را مجبور به ایجاد حریم بین خودشان و دیگران می کند و مانع از لمس دست آن ها بر سطوح آلوده ی معابر شهر می شود و سعی در فیلتر کردن هوای تنفسی با تکه پارچه ای بر دهان و بینی شان دارد.

هر فرد به تنهایی و با رعایت اصول و نکات بهداشتی می تواند سلامتی به دور از ویروس کرونا را برای خود و جامعه ی بزرگتر اطرافش به ارمغان آورد. استفاده از ماسک در خارج از خانه، در زمان حضور در فضاهای عمومی، یک تعهد اجتماعی می باشد. تعهدی که خارج شدن از آن، عواقبی را به ارمغان می آورد که نه تنها شخص را، بلکه اطرافیانش را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

زدن ماسک اولین قدم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می باشد. گام دیگری که بسیار شایان توجه می باشد و برداشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است، ضد عفونی کردن معابر می باشد.  

درست است که این ویروس برای مدت زمان طولانی در سطوح محیط زنده می ماند اما، توسط ضد عفونی کننده های شیمیایی به راحتی غیر فعال می شود و از زمانی که این ویروس آمده است، شهرها رویکردهای بسیاری را برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی مانند: ایستگاه های اتوبوس، راه آهن، خیابان ها، بازارها، بیمارستان ها، بانک ها و غیره اتخاذ کرده اند.

روش های ضد عفونی کردن معابر

در یکی از این رویکردها، دولت های شهر با بخش های آتش نشانی همکاری کرده اند و از انبارهای آتش نشانی، پمپ کارواش صنعتی شستشوی آب و غیره، برای پاکسازی و ضد عفونی کردن معابر و خیابان های شهر به وسیله ی پاشیدن و اسپری کردن مواد ضد عفونی کننده، استفاده کرده اند.

شهرها با استفاده از هیپوکلریت سدیم، رویکردهای ابتکاری را برای ضد عفونی کردن اماکن عمومی در پیش می گیرند. به عنوان مثال، اخیرا تیروپور یک تونل ضد عفونی کننده ای را اجرا کرده است که اکنون در بسیاری از شهرها عینا تکرار و همانند سازی شده است. با الگو برداری از این، مراکز و مؤسساتی که ارائه ی خدمات ضروری را بر عهده دارند، اتاق های ضد عفونی را مستقر می کنند.

شهرهای هوشمند، با استفاده از راه حل های فناوری برای سمپاشی و ضد عفونی کردن معابر، مانند هواپیماهای بدون سرنشین، خود را برای شرایطی که دسترسی به انسان ها مشکل می باشد، آماده کرده اند تا حتی در صورتی که برای ضد عفونی کردن معابر با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه شدند، با استفاده از این فناوری به ادامه ی پاکسازی بپردازند.

ضد عفونی کردن معابر و کل شهر، به وسیله ی مه پاش - لوازم کارواش و شستشو در کشورهای پیشرفته در حال انجام می باشد. در پاتنا، شهرداری، ضد عفونی کردن معابر و تمام مکان های عمومی شهر را با استفاده از ماشین های جت انجام داده است و همچنین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا، کلیه ی ساختمان های عمومی مانند بانک ها، بیمارستان ها و همینطور اتوبوس های شرکت حمل و نقل را نیز ضد عفونی کرده است.

راجکوت برای ضد عفونی کردن معابر و سمپاشی کردن مواد ضد عفونی کننده در جاده ها  و خیابان ها از سمپاش های سریع و توسعه یافته برای پاکسازی بالا استفاده می کند.

همچنین گزینه ی مناسب دیگری که برای ضد عفونی کردن معابر وجود دارد، استفاده از پهباد سمپاشی می باشد که به وسیله ی آن می توان اماکن عمومی را سالم سازی و ضد عفونی کرد و این پهبادها با حداکثر مخزن 16 لیتر و پوشش مساحتی 100000 متر مربع، می توانند معابر و خیابان ها را ضد عفونی کنند.

ضد عفونی کردن معابر به وسیله ی پهباد

در رابطه با ضد عفونی کردن فضاهای کوچک باید بگویم که، فضاهای کوچکتر را به وسیله ی مه آلودگی، بخور و تهویه و فیلتر کردن هوای آلوده، نیز می توان پاکسازی کرد.

در پایان یادآوری می شویم که برای گذر از این دوره ی تاریک پیش رو می بایست همه ی ما دست به دست یکدیگر دهیم تا این دالان شوم را پشت سر بگذاریم. ضد عفونی کردن معابر از یک سو، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی از سوی دیگر، تعهداتی می باشد که هر یک از ما در قبال هم نوع خود با آن مواجه هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала