اخترشناسان سیستمی منحصر به فرد از شش سیاره پیدا کردند

© Photo / NASA, ESA, and L. Hustak, J. Olmsted, D. Player and F. Summers (STScI)اخترشناسان سیستمی منحصر به فرد از شش سیاره پیدا کردند
اخترشناسان سیستمی منحصر به فرد از شش سیاره پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاره شناسان سیستمی از شش سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند که به دور یک ستاره با مداری خاص می چرخند.

به گزارش اسپوتنیک، ستاره شناسان سیستمی از شش سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند که به دور یک ستاره با مداری خاص می چرخند. در هیچ یک از سیستم های شناخته شده سیاره ای چنین الگویی وجود ندارد، بنابراین این یافته منحصر به فرد می باشد. این نتایج توسط نشریه علمی آسترونومی و آستروفیزیک منتشر شده است.

مشتری - اسپوتنیک ایران
سیاره‌ای بدون ابر + عکس

ستاره شناسان با استفاده از ترکیبی از تلسکوپ های قدرتمند موفق به کشف این سیستم شدند. ابتدا دانشمندان سه سیاره پیدا کردند و سپس بقیه را مشاهده کردند. به نظر محققان غیر معمول این بود که همه سیارات با ریتمی ثابت در مدارها حرکت می کنند.

تاکنون دانشمندان فقط پنج سیاره در این سیستم پیدا کرده اند، با این حال با مطالعه روند نوسان آنها به این نتیجه رسیدند که باید یک سیاره ششمی نیز وجود داشته باشد. شعاع کوچکترین سیاره برابر با زمین است و بزرگترین آن سه برابر شعاع زمین است. جرم سیارات منظومه منحصر به فرد از 1.5 تا 30 برابر زمین است. همچنین مشخص شده است که سریعترین سیاره در این سیستم حدود دو روز یکبار حول محور خود می چرخد و کم سرعت ترین آنها تقریبا هر 20 روز یکبار حول محور خود می چرخد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала