نقش ویتامین دی در بیماریهای تنفسی

CC0 / PublicDomainPictures / نقش ویتامین دی در بیماریهای تنفسی
نقش ویتامین دی در بیماریهای تنفسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان دریافتند که ویتامین دی فرد را از بیماری های تنفسی محافظت نمی کند، اما می تواند بیماری را سبک تر کند، افرادی که ویتامین دی مصرف می کنند علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی کمتری را تجربه می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان داده های 16000 استرالیایی 60 تا 84 ساله را که به مدت پنج سال ماهیانه 60،000 IU ویتامین دی یا دارونما دریافت می کردند را تجزیه و تحلیل کردند. داوطلبان سالیانه وضعیت سلامتی خود را گزارش و برای پیگیری موارد همچنین وضعیت خود را در دفترچه روزانه ثبت می کردند. نتایج این تحقیق در The Lancet Diabetes and Endocrinology منتشر شده است.

محققان خاطرنشان كردند كه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در داوطلبانی كه ویتامین دی دریافت می کردند كمتر از افرادی بود كه دارونما مصرف كرده اند. این ویتامین نه تنها در کاهش شدت بیماری، بلکه در طول مدت علائم نیز نقش دارد. با این حال فرد را در برابر بیماری محافظت نمی کند.

محققان می نویسند: "نتایج نشان می دهد که ویتامین دی ممکن است کمی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، اما به طور کلی مکمل ویتامین دی بعید است که از مردم در برابر بیماری محافظت کند و منجر به افزایش قابل توجه میزان بهبودی شود."

با این حال، دانشمندان خاطرنشان کردند که در استرالیا (جایی که مطالعه انجام شده است) مشکلی در رابطه با کمبود ویتامین دی نیست، در حالی که در بسیاری از کشورها این مشکل وجود دارد که این می تواند نتایج تخقیق را تحت تأثیر قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала