بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ بشر در عربستان +ویدئو، عکس

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان از راه‌اندازی پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر "نئوم"، شهر بدون دود و خودری در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز یکشنبه، دهم ژانویه ۲۰۲۱ از راه‌اندازی پروژه "لاین" و ساخت شهر بدون خودرو و کربن در عربستان خبر داد. وی عنوان کرد این پروژه قرار است ۳۸۰ هزار شغل ایجاد کند و با پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند ۴۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی پادشاهی عربستان کمک کند. محل اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری که سال‌هاست مقام‌های سعودی از آن سخن می‌گویند در شمال غربی این کشور، در سواحل دریای سرخ در استان تبوک می‌باشد که بر مفهوم آینده‌نگری و نزدیک شدن این کشور نفتی به مقوله‌های محیط زیستی و انرژی‌های پایدار تاکید دارد.

محمد بن سلمان در این رابطه عنوان کرد: «امروز به عنوان رئیس هیئت مدیره "نئوم" شما را با پروژه "لاین" آشنا می‌کنم، شهری با مساحتی معادل ۱۷۰ کیلومتر مربع که ۹۵ درصد انرژی مصرفی آن تجدیدپذیر است و در آن خبری از خودرو و کربن و گاز‌های گلخانه‌ای نیست.»

به گفته محمد بن سلمان، پروژه لاین یک انقلاب متمدنانه برای انسان است و انسان را در اولویت قرار می‌دهد. این شهر یک میلیون نفر جمعیت خواهد داشت و در بیانیه پروژه آن آمده است: «این شهر از خدماتی مانند مدرسه، مراکز بهداشتی و فضا‌های سبز و همچنین حمل و نقل عمومی پرسرعت برخوردار خواهد بود. هوش مصنوعی نقشی اساسی در طراحی این شهر بازی می‌کند. این شهر همچنین با ۱۰۰ درصد انرژی پاک اداره خواهد شد.»

View this post on Instagram

A post shared by @montazer_zhoor.313

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند وقتی مقامات سعودی این پروژه را جاه‌طلبانه‌ترین پروژه جهان معرفی می‌کنند انسان‌ها باید بترسند. این در شهر در دست احداث، شهری‌ست که ربات‌ها آن را اداره خواهند کرد و تنها میلیاردهای عربستان، امریکا، اسرائیل و روسیه در آن ساکن می‌شوند. این کاربران پیشرفت چشمگیر عربستان را با ایران مقایسه می‌کنند و بسیار ابراز تاسف می‌کنند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند پس از این انسان باید برای بقای نسل تلاش کند چراکه به زودی ربات‌ها جای آنها را خواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала