تست کرونای دو گوریل آمریکایی مثبت بود

© AP Photo / Jens Meyerتست کرونای دو گوریل آمریکایی مثبت بود
تست کرونای دو گوریل آمریکایی مثبت بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در باغ وحش سن دیگو اولین مورد ابتلا گوریل به کرونا در جهان به ثبت رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ای بی سی7»، در باغ وحش سن دیگو اولین مورد ابتلا گوریل به کرونا در جهان به ثبت رسید.

مقامات پارک سافاری - باغ وحش سن دیگو گفتند که تصور می شود هشت گوریل به ویروس کرونا مبتلا شده باشند. حداقل دو گوریل آزمایش مثبت داشته اند و کارکنان در حال رسیدگی به این موضوع هستند که آیا احتمال آلودگی همه گوریل ها وجود دارد یا خیر.

مرگ ماده ببر باغ وحش پارک ارم تهران + عکس - اسپوتنیک ایران
مرگ ماده ببر باغ وحش پارک ارم تهران + عکس

در تاریخ 6 ژانویه، مقامات باغ وحش متوجه شدند که دو تا از گوریل های پارک سرفه می کنند. آزمایش های بعدی وجود ویروس SARS-CoV-2 را نشان داد.

مقامات پارک معتقدند که ویروس از کارکنان بدون علایم بیماری به گوریل ها منتقل شده است.  در آوریل 2020 ، آزمایش COVID-19 یک ببر در باغ وحش برانکس در نیویورک مثبت بود.

پیشتر در دانمارک تصمیم گرفته شد 4 میلیون جسد راسوهای مبتلا به ویروس کرونا سوزانده شوند. علت اتخاذ این تصمیم با خطر انتقال ویروس از پوست راسو به انسان توضیح داده شد. پس از شش ماه این خطر باید به حداقل رسانده شود.

کارشناسان می گویند گوریل ها تا ۹۸ درصد از لحاظ ساختار دی ان ای شبیه به انسان هستند و ما می دانیم که برخی از پستانداران همچون انسان مستعد ابتلا به عفونت کووید-۱۹ هستند اما نمی دانیم آیا گوریل ها هم ممکن است مانند هزاران انسان که بر اثر کرونا جان سپرده اند جان خود را از دست بدهند یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала